Friday, July 10, 2009

About Stina Auer

Writing has always been a passion of mine and so has style and fashion. Since nine years back, I've been writing a blog, in different shapes for the natural reason we all grow and develop. Today I'm the owner and writer of this lifestyle blog with the main focus on my true pleasure's in life: my family, style and dressing, cooking and eating, traveling and documenting that through capturing photography that is another big interest of mine.

I'm also the founder and expert of Improvements by Stina Auer - an online source of everything you need to find out before you improve something in your face in a medical aesthetic way. Today I work in my practice at Akademikliniken - one of the most well known medical aesthetic clinics and daily take care of the interest of my patients.

I'm a typical Aquarius with the strong Wind as element, change is in my veins and whenever you think you get me, I have moved on. I love trying out new things and find it intellectual inspiring to always move forward, have high goals and strive for the absolute best in life when it comes to all things surrounding you. We can't have it all, now, but we can dream, reach and take steps toward that direction of ours, even if they're sometimes small.

Traveling has always been a natural part of my life and I have my parents, especially my enthusiastic father, to be grateful toward for building up that thrilling need of vivid culture, a colourful nature, mind blowing places, inspiring people, different food and impressions that has stayed as present memories all through my life and for always made me who I am.
Growing up, I continued these journey's and I was so happy to find our that the man that became the father of my children, was brought up the same way and had, just like me, never stopped exploring the world. Us together, in those three years we've been together (!) have probably travelled more than 30 times together. I hope to bring that gift forward to our children. But having relatives and friends all around the planet, speaking three different languages at home - it will probably come natural.

Being a mother of a two energetic little son's  plus a old dog and a man - there's not always time to full fill all my own dreams at the moment. But they are my biggest cause on this earth and being a mother is my greatest motivation in life, it teaches you so much about yourself and the human being itself, nothing can be a bigger lesson in life. I truly believe the greatest gift you can give your children is love, presence and time, especially when they are this small.

Here I will share small and chosen parts of my life and all different areas mentioned above. I dream of a neoclassical house with a big garden and a great view at the moment and wishing the new baby is healthy. You will always find me thinking and planning for the next journey, both abroad on this planet as well as in my soul and mind and I love the creative process of this blog. It gives me a sense of meaning and a lot of pleasure in my everyday life.

Hope you'll enjoy the blog and please make yourself heard!

Best,
stina auer

Contact: stina_auer@live.se

Blog name: www.stina.co
Instagram: stina_auer



17 comments:

  1. Vilken fantastisk fin presentation av dig själv!

    ReplyDelete
  2. Ja otroligt spännande och inspirerande läsning! Kram Cilla

    ReplyDelete
  3. Din blogg är stilistiskt ögongodis. Jag går in då och då även om jag inte känner dig :) Keep on girl!

    ReplyDelete
  4. Hejsan!
    Jag har kollat runt och tycker verkligen om din blogg! Jag och några andra killar håller på med ett "företag" som tillverkar loggotyper och tar och redigerar foton.
    Jag undrar om du skulle vara intresserad av att vi gör en logotype till dig som du kan ha exempelvis i hörnet på alla dina kort, som en slags vattenstämpel för att förhindra att folk kopierar dom men också för att göra dom mer personliga! Vi tänkte oss att vi gör en gratis logotype till dig och att som gentjänst gör du ett inlägg i din blogg där du länkar till våran hemsida?

    Novaartsphoto.tk

    Med Vänliga Hälsningar
    Nova Arts

    ReplyDelete
  5. Hey Stina,
    I really like reading your blog and you are one of my biggest inspiration in fashion! But have you eber thought about writing everything in english? Because I would love to understand every post (especially your point of view from your lovestory ;)) and the google translator isn't the best thing for translating! Neither am I from swedish to english, but I think you have an international blog and so I would be really really happy if everything would be in english!

    Best regards from Germany!

    ReplyDelete
  6. Nova arts: emaila mig stina_auer@live.se

    Anonym: I am gonn take it into serious consideration, I know about 40 procent of my readers are from France, Spain, USA, England, Germany, Switzerland, Italy (and other countries) - so it might be a good thing to post more engelish post.
    Until then, use the Google Translate and I will try to solve the language situation meanwhile.

    Take care
    stina

    ReplyDelete
  7. Hi Stina,

    thanks for switching to blogging in englisch - my swedisch is very poor :(. I'm following your blog since serveral months with interest and i'm very curious about your baby :).
    i've a question about your self-portrait on this site, the one with your canon camera - which watch are you wearing on this picture?
    thanks and all the best, k.

    ReplyDelete
  8. Hi Stina,

    I'm follwing your blog since several months now and I wish you al the best for your last days being pregnant!
    I've got a question to your picture on this site with your canon camera: which model/brand is your watch that you wear on this picture?
    Thanks and all the best,
    K.

    ReplyDelete
  9. Hej! Jättetrevlig blogg! Du verkar vara en väldigt ödmjuk tjej, fortsätt så :)
    Grattis till din fina baby.

    /Christina

    ReplyDelete
  10. K: Rolex, Oyster Perpetual, Date just with white gold.

    Christina: Tack!

    ReplyDelete
  11. Hej Stina! Jag hoppas att du kan ta dig tid och svara på mina frågor.

    Jag befinner mig lite i utav en krissituation i mitt liv. Jag studerar andra termin på sjuksköterskelinjen. Jag har precis haft praktik och känner inte alls att det är min grej..Jag undrar om man (när man är utbildad ssk)kan gå en utbildning för esetik (botox, fillers, restylane m.m.) och enbart kan arbeta med detta? Finns det heltidsjobb? Eller måste man arbeta både som sjuksköterska (ex på sjukhus) och kombinera detta med att göra behandlingar? Måste jag vara aktivt arbetande sjuksköterska för att få utföra dessa behandlingar eller kan jag ägna mig åt behandlingarna på heltid och aldrig mer behöva arbeta som ssk? Mycket tacksam för svar. mvh/Sofia

    ReplyDelete
  12. Hej Stina!
    Är inne lite på föregående kommentators spår.

    Tittar då och då in på din blogg sedan ett par år, tycker om dina bilder och blir inspirerad av din livsstil. Har fått vetskap om dig från början efter att ha googlat, hamnade då på Improveme, därefter har jag även sett dig på TV. Du har kommit att bli lite av en förebild för mig, karriärmässigt.

    Jag har mer eller mindre alltid varit intresserad av skönhetsvård och plastikkirurgi. Läste till sjuksköterska med inställningen att bli operationssjuksköterska med mål att arbeta med estetisk plastikkirurgi. Nu har åren gått och har nu varit sjuksköterska i snart tre år, jag är 25 år. Intresset för att bli operationssjuksköterska har svalnat och jag har funnit en ny intressant väg att gå. Mitt nya mål är att arbeta med medicinsk hudvård såsom fillers. Har förstått att en sådan utbildning för det mesta erhålls internt, efter att man fått anställning exempelvis på en klinik. Mina frågor till dig lyder:

    Hur skall jag gå till väga för att få in en fot inom branschen, är det svårt?

    Har du hört talas om Medicinsk hudvårdsutbildning som utförs av International beautyschool of Sweden? (Den leder bland annat till Restylane certifierad behandlare). Skulle denna utbildningen öka mina chanser att få jobb?

    Tacksam för svar!! Vänliga hälsningar Sara (sara.olausson@hotmail.com)

    ReplyDelete
  13. Sitter og ser på dine bilder. Eier du en Ridgeback?

    ReplyDelete
  14. A reader just recommended the blog. Congrats! LOVE IT

    www.glossytimes.com

    ReplyDelete
  15. Hi Stina,
    I really enjoyed visiting your site. It’s great! So stylish..
    I'd like to know if you'd be interested in a Guest Post. How about something like these topics?
    1. How To Have Great Collection Of Dresses
    2. Ways To Have A Wardrobe Full Of Beautiful Collections
    What do you think about these?
    For your information, all of our articles are custom written by our writers for your blog, and are absolutely FREE.
    If you are interested, I am happy to get something written up and sent over to you – or if you have another topic you’d like to see covered, please do let me know.

    Thanks and I look forward to your response.
    Dana B.
    ---
    Guest Post U
    “The University of Great Content”
    www.guestpostu.com
    danab@guestpostu.com

    ReplyDelete
  16. Hej stina! jag är själv sjusköterska alltid varit intresserad av skönhet. Jag undrar vilka utbildningar du ha gått för kunna jobba på sådan klinik. Detär min dröm.

    ReplyDelete
  17. Dear stina, i have found your blog today, and really absolutely love it.
    your words touch me in many ways and i can relate a lot to what you say !
    i will continue to follow it. my best, Alexa
    www.alexavoncanisius.com/blog/

    ReplyDelete