Saturday, July 18, 2009

The dog

Min fyrbenta lilla glädjespridare får inte följa med till Sardinien då jag inte hann ta rabiesprutorna på honom i tid. Så igår var det meningen att vi skulle åka ut till Linneas föräldrars sjötomt på Värmdö och lämna av honom - men jag höll på att få ett migränanfall så det blev inget avlämnande för min del utan maken fick ta avlämnandet själv. Det så småsorgligt, jag hade velat se honom göra sina små girsaktiga glädjeskutt i den vita sanden och lapa sol på verandan.

Det är verkligen i det värsta tänkbara skicket jag tar semester det här året. Aldrig har jag känt mig så sliten, åldrats så tydligt eller känt mig så klen och vek. När jag tittar på mig i spegeln känner jag knappt igenom mig. Ögonen är så trötta.


3 comments:

  1. Hoppas verkligen du får tillbaka energin på semestern..Personligen tycker jag du ser lika härlig ut som vanlig....

    Varma "Krya på dig" Hälsningar

    Maria

    ReplyDelete
  2. Då blir det riktigt skönt med semester! Roligt att "blogguppehållet" inte blev så långt.

    ReplyDelete
  3. Jag tyckte du såg strålande ut när vi sågs sist gumman. Men jag vet (på ett ungefär i alla fall) hur du känner dig. Eller jag vet exakt hur det känns att åldras i förtid, stress, oro, yttre omständigheter som man inte kan påverka själv, sömnbrist osv. kan göra att man snabbt blir sliten. Jag vet att ett miljöombyte kommer göra dig gott och jag hoppas du kommer få tillbaka välbehövlig energi på semestern.

    Många varma kramar
    Ingela

    ReplyDelete