Wednesday, July 15, 2009

Taking care of my body

Jag somnade när jag var och fick pedikyr och ögonbrynen färgade idag. Nästan två timmar med lugn musik och doftljus - och jag är i himlen. Eller bland drömmarna.
Jag är så slut. Mentalt och fysiskt. Jag vet att jag kört på i 180km/h senaste månaden sedan jag tog det stora beslutet att avsluta IVF-erna och hormonbehandlingen. Men jag behövde få känna mig fri igen. Levande. Mänsklig. Så semesterns utlovande havsbrisar, lugna dagar på de vita stränderna och långa middagar kommer som en räddare i nöden. Jag behöver byta miljö och få kraften tillbaka.
Nu på kvällen kom min kära kusin över med sin pojkvän. Ytterligare lite rosé, ytterligare lite enkel men god mat, ytterligare trevligt sällskap. Nu är det två dagar kvar till jag är ledig. Och kära ledighet - du är så välkommen!

4 comments:

  1. Vad mysigt att bli lite ompysslad, det är du så mycket värd! Jag tror det kommer bli jättebra att byta miljö ett slag.

    Önskar dig en fin dag!

    Många kramar
    Ingela

    ReplyDelete
  2. Aaah, vad skönt det där lät. Bra att du varvar ner lite innan semestern.
    Kul att du var så snabb med nya bloggen, hade nog inte kunnat leva så länge utan den :-).
    /Jenny

    ReplyDelete
  3. Hej Stina, har läst att du haft svårt att bli gravid. Du har säkert redan fått tusen mirakelkurer och tips men vill ändå chansa och tipsa dig om dessa.

    1. Ät folsyra + vitaminer
    2. bra kost, minska på; socker, aspartan,koffein,alkohol, absolut inga cigaretter!
    3. 1msk vetegroddsolja/dag (smakar hemskt men ökar fertiliteten hos hästar,hundar och även människor)
    4.Sömn!!
    5.Viktigast av allt som är lättare sagt än gjort; stressa mindre, njut av varandra och försök fokusera på att älska istället för att tillverka barn!
    Lycka till, du är inte ensam.

    ReplyDelete
  4. Hej Stina, har läst att du haft svårt att bli gravid. Du har säkert redan fått tusen mirakelkurer och tips men vill ändå chansa och tipsa dig om dessa.

    1. Ät folsyra + vitaminer

    2. Regelbundet intag av huvudvärkstabletter(Treo, Ipren) kan minska fertiliteten(kanske din migrän som är boven?!)

    3.Bra kost, minska på; socker, aspartan,koffein,alkohol, absolut inga cigaretter!

    4. 1msk vetegroddsolja/dag (smakar hemskt men ökar fertiliteten hos hästar,hundar och även människor)

    5.Sömn!!

    6.Viktigast av allt som är lättare sagt än gjort; stressa mindre, njut av varandra och försök fokusera på att älska istället för att tillverka barn!

    Lycka till, du är inte ensam.

    ReplyDelete