Tuesday, July 14, 2009

This is me - then

Så ger jag mig återigen ut i bloggvärlden - men den här gången med en ny då min gamla blogg, som var min trogna trotjänare under nästan tre år - valde att få slut på utrymme. Och min kreativa själ måste ha all tillgång i världen till just utrymme.
Det fanns stunder, oftast nattetid - då tankarna slöt sig kring förvirringens klor och en stark ingivelse sade mig att det var dags att göra någonting annat. Lägg ner eller förbättra. Ungefär. Och ödet valde tillslut åt mig. Det var dags att lägga ner den gamla bloggen - som startade i något slags varaktigt skrivbehov och utvecklades till någonting lika beroendeframkallande som opium.
Under dessa år som jag försett er med inlägg har mitt eget bildintresse urartat i en hejdlös fablesse för fotograferingen - som blivit en av mina största hobbys. Så pass att jag bytt ut mina kameror fyra gånger bara för att få ut det absolut mesta och bästa ur varje bild.
Det är med sorg jag lämnar tryggheten med det gamla, livet som jag dokumenterat, känslan jag försökt förmedlat och allt jag skapat. I den nya bloggen ska jag försöka fokusera ännu mer på foton och inspiration. Och alltid, ALLTID ha med mig kameran!

See you later aligator!





4 comments:

  1. Jag var rädd att du skulle vara bort ett tag från bloggvärlden, kul att du är tillbaka så snabb!
    Jag lämnar sällan kommentarer (känner mig lite fånig), men vill tala om att jag följer din blogg troget.

    ReplyDelete
  2. Ville bara säga att jag såklart har hittat hit! Cilla

    ReplyDelete
  3. Åhh så kul att det gick snabbt, följer din blogg och gillar den starkt. Mkt fina bilder! Kram

    ReplyDelete