Tuesday, August 18, 2009

Be kind!

Idag fick jag bara en sprudlande känsla när jag träffade en mycket vacker, ödmjuk och inspirerande kvinna. Så. Jag skulle vilja höja glaset för kvinnor och män som bryr sig om sitt yttre lika mycket som sitt inre. Ni är dem som står ut i en grupp med människor. Ni är dem som alla vill vara. Att träffa en vacker människa till det yttre och sedan få nöjet att upptäcka att vänligheten är lika tydlig - är nästan smärtsamt härligt! Så skål alla vackra och varma läsare.

Nu. Pannkaka med grädde och sylt som maken står och gräddar.
(Topp; Diane von Furstenberg)

6 comments:

  1. låter fantastiskt, både pannkaka och härliga möten. ha r nte kommenterat innan men jag både känner igen mig och påminns om hur jag vill vara som människa när jag läser den här bloggen. så en skål för dig stina! (med mitt härliga allevopulver... men till helgen blir det säkert pannkaka och en och en annan serrano skiva)

    lycka!

    ReplyDelete
  2. Jag håller med till hundra procent!

    ReplyDelete
  3. Skulle så gärna vilja att du fortsätter och skriver om Kabbalah i den här bloggen också. Själv tycker jag det går bra att ändra mina tankesätt kring avundsjuka och liknande...men när människor man verkligen gjort allt för sviker och sticker en i ryggen. Hur gör man då? Hur agerar man som en Kabbalist samtidigt som man inte låter den där människan "walk all over me"...jag tycker det är en svår balansgång. Eller tänker jag fel.. Om du någon gång skulle vija skriva något i ämnet skulle jag verkligen uppskatta det! Vilket jag tror att andra som inte är Kabbalister också skulle göra!

    Hoppas du får en underbar onsdag med all den lycka och kärlek du förtjänar!

    Kram /Maria

    ReplyDelete
  4. Du är en fantastisk kvinna själv , som skänker oerhörd energi .En positiv kvinna med ett underbart sätt att se livet , människor och världen på!
    Yvonne

    ReplyDelete
  5. Maria: Om du har en nära som sticker dig i ryggen får du antingen ha massa med överseende och inte reagera så hårt inför den perosnen som inte har kommit lika långt i livet som du. Det är henne/honom det är mest synd om även om du får ta smällarna. Ingen människa kan "walk all over you" om du inet själv låter den personen göra det. Människor som beter sig illa behöver man inte ha så nära inpå i sitt liv. Vi är vuxna människor med en förmåga att välja och välja bort sällskap och om du har någon som du beskriver det i din närhet - tycker jag du succesivt ska bryta med den personen tills han eller hon kommit på bättre vägar. Man kan inet älska alla och alla kan inte älska dig. Förmodligen är den personen avunsjuk på dig på något sätt och låt inte den personens negativa energi få så stor plats i ditt liv utan ta ansvar över ditt eget välbefinnande och bryt kontakten coh sök nya vänner som vill dig väl och laddar dig med positivitet! L

    Lycka till kära du!

    ReplyDelete
  6. jag vart varm innombords när jag läste detta inlägg. håller verkligen med dig

    stor kram

    ReplyDelete