Thursday, August 20, 2009

Behind my dark shades

Vojne, vojne ... Grogg (ar) en onsdagskväll är aldrig en bra ide. Nog en så trevlig ide men inte värst förnuftig. Osminkad och småofixad i håret (som verkligen behöver fixas, färgas brunt eller klippning står det emellan) slängde jag på mig mina Ray Bans med en enkel men bedårande bomullströja med de alldeles förförande puffarna som marsipanrosen på gräddtårtan. Till detta enkla basplagg valde jag dagen till ära en förtjusande pennkjol med spetsdetaljer och ett par ormskinnsballerinor som i något tappert försök försökte matchas med min coffert bag från Miu Miu i färgen Hermés kallar Eutope.

Hur var din dag? Och jag vet att jag har gnällt förvirrat tidigare men vad i h - ete ska jag göra med håret?

14 comments:

  1. och var har du hittat tröjan med de förförande puffarna? :-)

    ReplyDelete
  2. Jag gillar dina ballerinor! Hm...håret ja, den ständiga frågan, vad ska du hitta på? Själv ska jag nästa gång (15/9 för att vara exakt, hihi) slinga håret i två nyanser, en lite mörkare- åt havrehållet till (jag kan maila dig en bild som jag har som inspiration) för att bli liiiite mörkare. Men jag vill inte bli lika mörk som jag var förra hösten då jag hade en toning i hela håret.

    Jag tycker du är hemskt vacker som blond så kanske en något mörkare ton bara?

    MÅnga kramar
    Ingela

    ReplyDelete
  3. Jag ska nog göra lite mörkare med lite ljusa slingor i.. Tråkigt men snyggt!

    ReplyDelete
  4. Hej sötis, nu börjar du igen med förändringarna vi är då lika men jag har bestämmt mig att jag är den blonda typen liksom jag och har jämt varit hur snyggt jag än kan tycka det vara med mörkt hår..
    Och du är fantastiskt vacker i blont (visst är du lika vacker i brunt ) men blont är liksom mer du.....
    PUSS OCH KRAM
    har du fått smstillbaka??

    ReplyDelete
  5. Hej sötnos!
    Vill du förklara skillnaden mellan Glycolic acid och Salicylic acid? Vilken föredrar du?

    Btw... I love dina ballerinor :)


    //Nina

    ReplyDelete
  6. Jag tycker du är jättevacker som blondin. Men du kan bli riktigt cool i mörkare nyans också. Allt klär en skönhet.

    Lycka till
    Kram

    ReplyDelete
  7. Blanda upp det blonda med lite mer guldiga slingor. Så det blir lite varmare. Passar till hösten och dessutom behöver man inte oroa sig för utväxten lika mycket då :-)
    önskar en underbar helg.
    Kram

    ReplyDelete
  8. Hej, jag undrar bara hur du gör för att få så stora bilder i din blogg?
    Jättetacksam för svar!

    ReplyDelete
  9. He he.. känner igen tankarna, man vill få den där kicken och inspirationen inför hösten. Själv ska jag spara ut pga bebis då man har noll tid för att platta och stå och piffa. Får bli klassisk blank hästsvans framöver med maffiga örhängen när det är fest. Ska bara vänta några månader på att det växt ut. :( Kan du inte variera längd eller frisyr istället?
    Malin

    ReplyDelete
  10. Hej, jag måste få tala om något som folk i din omgivning inte verkar våga göra. Det ser bara inte klokt ut med din gigantiska överläpp. Det är alldeles för mycket och ser varken snyggt eller sexigt ut, bara för mycket. Jag säger inte detta för att vara elak eller taskig utan för att jag tror du skulle vara jättefin utan den där fläskläppen. Less is more!
    Ha en bra dag.

    ReplyDelete
  11. Men Anonym, trodde du att Stina är blind? Att hon inte ser eller har kunskapen om hur man gör? Du tror inte hon har valt själv hur hon vill se ut? Och vad då "måste"? Vad händer annars?

    ReplyDelete
  12. Jag håller med "Prinsessan" ovan ang kommentar från Anonym. Varför "måste" du tala om vad du tycker? Och varför tror du att alla tycker precis som du? Vi är väl alla olika hoppas jag, med olika smak och olika värderingar och prioriteringar i livet? Det är ju det som gör livet roligt! Det är därför det är roligt med vänner, att de kan tillföra sådant till sitt eget liv som man kanske inte själv kan! Hälsn från Cilla

    ReplyDelete
  13. Anonym: 1. Jag har alltid gillat stora läppar. 2. Jag passar i det, det är en del av mig. 3. Jag har själv sett till att de ser ut exakt som de gör. 4. Hur kan man kommentera en människas utseende på det viset? 5. What comes around goes around. 6. Jag förstår att du inte ville illa. Bara lite grann.

    Prinsessan: You rock! Tack.

    ReplyDelete
  14. Jag tycker du är jätte söt Stina. Kan kanske hålla med om lite att du säkert skulle vara Minst lika fin med dina naturliga läppar. Men så länge du själv känner dig nöjd så ska du se ut precis som du vill.

    ReplyDelete