Thursday, August 13, 2009

Natural

Det låter kanske larvigt - men under den här semestern har jag vant mig av med så mycket make up som aldrig tidigare. Jag är den som har haft mascara på landet när jag är där, trots att vi är ensamma. Men när jag var på Sardinien kändes det befriande att vara helt osminkad. Jag struntade till och med i att måla mig vissa kvällar bara för att jag kände att det inte behövdes och för att jag inte ville. I våras hade franska Elle och amerikanska Harper´s Bazar varsin upplaga av supermodeller och kändisar som visade upp sig helt osminkade och helt oreturscherade i tidningarna. Och de var precis lika vackra utan smink. Kanske har det med åldern att göra - jag känner mig inte lika kravbunden till smink utan bygger min självkänsla och självförtroende på andra ting ... och det är en mycket härlig känsla att mer och mer få gå osminkad trots att jag vet att jag förmodligen kommer sminka mig precis som vanligt när semesterfräshören släppt.

(Klänning; Dolce & Gabbana och väska; Prada)

3 comments:

  1. Jag tyckte att franska Elles kampanj var fantastiskt snygg, och att ga ut osminkad har dessutom en bra sideeffect... Man sparar tid!

    ReplyDelete
  2. Du är fräsch och fin!

    Jag har i princip slutat att läsa modemagasin men var helt besatt förr då jag i stort sett inte gjorde något annat:) Roligt att se dessa gamla ansikten igen. Särskilt Kristen som var en av mina favoritmodeller förr, har nog inte sett en bild av henne sedan 90-talet. Roligt att upptäcka att hon är oändligt mycket vackrare idag när hon är 44 år och har fött 4 barn.

    Sofia

    ReplyDelete
  3. Du ser verkligen jättefin och bra ut! :-) Tycker dock inte att man kan kalla sig "natural" om man använder botox eller liknande ingrepp för att hjälpa den naturligt skönheten på vägen...

    ReplyDelete