Thursday, August 27, 2009

New hair day

Nja ... Det var verkligen med blandade känslor jag vaknade upp i morse och försökte hitta någonting som passade med den nya hårfärgen. Det var inte lätt när man är van vid sommarblekt blond. Jag hade hoppats på en betydligt mer guldig nyans, varmare kulörer, nu känns det lite grått - men jag antar att det inte gick eller så blir det finare efter ett par tvättar. Jag vet att Corinne är ett riktigt proffs så jag litar på henne.
Efter mycket om och men så hittade jag denna gamla Sonia Rykiel klänning med prickar och puffärm. Men påväg till jobbet märkte jag att irritationen var så hög att Tiger knappt hann kissa. Hårförvirring och pms på detta. Jag slet i kopplet som om jag vore på väg till den sita brödbiten i universum. Men sådana dagar är också dagar.

5 comments:

  1. Åå jag tycker att din nya hårfärg är jätte snygg!! kram

    ReplyDelete
  2. Precis vad jag ville säga också! Jag tycker det är jättesnyggt!
    (eller så passar det bara ovanligt bra till klänningen...)
    /kram

    ReplyDelete
  3. Ta en mild toning i en ljusguldblond nyans eller ett "toningshampo" i guldblond nyans. Så tillför du bara lite guldigare pigment istället för att ändra ljusheten/mörkheten på färgen.

    ReplyDelete
  4. Skitsnyggt!!!!!!! Du är ju helt bedårande vacker. Men blir ju en smula avis...:)

    Ha en toppenhelg.
    Kramiiiiis

    ReplyDelete
  5. Jessica: Bra ide men efter ett par dagar liksom försvann den värsta gråheten, thank god! Men när jag lessnar ordemntligt på detta är det kanske vad jag kommer att göra!

    ReplyDelete