Friday, August 14, 2009

Rain

Okej. Det var verkligen inte jättekul att gå hem från jobbet med strålande blick och få ett kilo hagel över sig med skurar lika ihärdiga som en dusch sådär plötsligen. För att ställa till med ännu mer elände valde någon uppe i himlen att låta blixter och dunder finnas med i detta skådespel. Detta resulterade kort och gott i att Tiger (som är livrädd för åska) tillslut inte gjorde annat än gnydde, darrade och hoppade upp med tassarna på mina nystrukna, vita byxor. När jag stått under ett träd i tjugo minuter gick det upp för mig att jag stod just under ett träd (!) och jag beslöt mig snabbt för att ta mig igenom skyfallet och gå hem. Med en dyngsur och smutsig Tiger i famnen då han vägrade gå.
Det enda maken sa när jag ringde på dörren och han öppnade var; "Alltså, snälla ... Vart är kameran. " Så. End of story.

1 comment:

  1. Tur att det ändå var fredag = )

    Underbar bild!

    ReplyDelete