Wednesday, August 12, 2009

Riding


På väg till jobbet i mina nya ridbyxor som sitter lika skönt som ett par mjukisar. Maken trodde jag hade förlorat vettet i morse när jag gick genom dörren. Men han förstår sig inte på klädkreativitet. Hela ridmodet har jag kört i snart tre år. Ridstövlar från 1997 har räddat mig många gånger under vinterns och höstens slask och hade det inte sett fånigt ut hade jag nog satt på mig min vackra gamla sammetskask och galopperat ut genom dörren.
Håll med om att hösten som står inför dörren - känns som det nya "New Years Eve". Det är nu allt händer. Det är nu människor tar tag i sina liv - börjar studera, gör slut med pojkvännen, tänker i nya banor, reser iväg, städar i garderoben och byter hårfärg. Jag känner det så tydligt. Alla energier som virvlar omkring. Än har jag inte fått ro helt här i storstaden efter semestern. Jag längtar fortfarande tillbaka till naturen. Hur känner du? Är du tilbaka i vardagen än?
(Trench coat Burberry, jeansskjorta Top Shop, ridbyxor Zara och ballerinor från en butik i Rom.)


3 comments:

  1. hej Stina
    jag älskar din blogg :)
    underbart att du inte ständigt är i Italien :))
    = blir så många dagar utan uppdatering
    (fast sen många vackra bilder på en gång)
    i sommar har jag varit ledig 9 veckor! men inte rest någonstans (förutom några dagar i Göteborg.. ). Jag tycker så mycket om att vara HEMMA (och jag har inte längre en pojkvän som behöver RESA) kanske känner jag annorlunda om ett tag eller snart, vem vet?
    hursomhelst: energierna virvlar i luften, du har rätt
    jag är GLAD att alla är tillbaka igen
    förut har jag tagit semester på hösten
    september oktober = hög klar luft, fria tankar
    ha en fortsatt skön energifylld vecka
    mvh Lovisa

    ReplyDelete
  2. Väldigt snyggt, tycker jag. Riktigt höstigt. Håller med dig, det är mycket mer energi och förnyelse till hösten än på nyåret. Går tillbaka till jobbet i morgon. Denna semester har innehållit en massa måsten så några lata dagar på en strand eller lite fjällvandring innan jag börjar hade varit skönt men det får kanske bli till hösten. Skulle nog ha behövt ladda batterierna lite mer än jag har.

    Superfina kort du har tagit sedan du kom hem!

    Må så gott!
    Jenny

    ReplyDelete
  3. Generellt tycker jag att allt blir så mycket snyggare på hösten. De mer skräddade kläderna, stövlar, skinnhandskar, halsduk - jag älskar hela den biten. Men ändå, nu sörjer jag att sommaren snart är över, vart tog den vägen?? Tiden bara rinner iväg. Jag kommer att vara mammaledig snart, i mitten av oktober kommer mitt liv att förändras radikalt, jag har precis flyttat också så det blir helt klart en förändringens höst för min del :-)

    ReplyDelete