Sunday, August 30, 2009

Treasure

Äntligen har jag fått hem den här vackra parfymflaskan som inte går att hitta i Svedala. En patient till mig har den alltid på sig när hon kommer och en dag fick jag nog. I had to have it! Det är inte många parfymer som stjäl mitt hjärta - men den varma, mystiska, innerliga doften fick mig på fall. Några klick förra veckan senare - och sedan har man ett paket på posten att hämta ut från USA. Magiskt. Lolita Lempicka var namnet. Och mamma gillar den ska hon få en likadan.

5 comments:

  1. Vad roligt! Jag föll för den som tonåring, ingen perfym som är speciellt vanlig för en tonåring men ack vad god den är, än idag som vuxen är den en av mina absoluta favoriter som används vid speciella tillfällen.

    ReplyDelete
  2. Vad kul att du gillar den! Du kan köpa den på Parfym.se 50ml för 399kr. De har även Samsara 50ml för 499kr. Den föll jag för redan vid 17 års åldern.. Vi vattukvinnor kanske har lite samma smak:-)De har fri frakt om du handlar för över 800kr, ingen konst, finns mycket att välja, och lägsta pris garanti! Beauty Planet.se har 80ml för 599kr. Har följt ditt liv hela sommaren och kommer nog till dig snart. Altid ett nöje att få träffa dig även om det gör lite ont:-) Tusen kramar så länge

    ReplyDelete
  3. Karolina: Så kul, visste inte att den funnits så länge!

    Päivi: Ja, vi vattukvinnor verkar vara mer lika än vi tror. Det finns Glutamin för dig att hämta by the way för huvudvärken nu så det är dags att göra ett litet besök du fröken snygg! Tack för alla tips, det är ju hur bra som helst! Varm kram

    ReplyDelete
  4. Hej underbara Stina jag vill bara tala om att Lolita Lempicka har släppt en ny doft som heter "Si Lolita". Doften är en blandning mellan parisisk bohem och en liten flickas stolligheter/fantasier. :)

    Ha det fint
    Kram från Frankrike

    ReplyDelete
  5. Funderar på att beställa denna och lite andra parfymer... Använder du denna fortf Stina och är du lika förtjust i den? Vad gillar du annars för dofter? Känns som vi har lite samma smak. Jag älskar Samsara som Päivi nämner. Tack för tips!

    ReplyDelete