Sunday, August 16, 2009

We´re all different

På Sveavägen utanför vår dörr var det i går raggarträff med vackra gamla bilar som hade putsas i det oändliga. Jag sprang upp och laddade kameran och tog några bilder jag verkligen gillar. Det var en varm och vänlig känsla bland alla människor. Då och då var det någon raggare som tog mod till sig och "burnade" så att hjulen osade med rök. Alla applåderade. Jag älskar att vi alla är olika. Det blir en fantastisk dynamik i vårt samhälle när folk får vara som de är.


8 comments:

  1. Helt underbara bilder. Stort Tack!!!

    Stooooooooooooooooor Kram

    ReplyDelete
  2. Ja du har så rätt, tänk om alla var likadana - stereotyper och formade efter samma ritning?
    Tråkigt och trist vore det.

    Jag hoppas vi kan ses snart igen. Men det kanske får bli efter min semester?

    Många varma kramar
    Ingela

    ReplyDelete
  3. Vilken härlig känsla du fångat i bilderna!
    Kram Kim

    ReplyDelete
  4. Hej underbara Stina!
    Du tipsade mig, efter förfrågan, om en bra frisör i Stockholm. Nu när jag skulle behöva boka tid så hittar jag förstås inte platsen på din gamla blogg, typiskt mig att inte skriva upp direkt. Jag vill färga lite mörkare (rödbrun)nu till hösten. Förresten, precis den hårfärgen som du visar här nere att du hade för något år sedan. Skulle du kunna ge mig tipset igen? Då skulle jag bli toppenglad! Hälsningar från Cilla

    ReplyDelete
  5. vilka härliga bilder! ser nästan inte ut som att bilderna är tagna i sverige. coolt! och du har så rätt, att olikheterna gör dynamiken. tänk om fler tänkte så. :)

    ReplyDelete
  6. Cilla: Ledsen kära du för sent svar! Antingen går du till Corinne på Corinne & Friends i Sturegallerian och hälsar från mig eller så går du till Fia på Retreat på Valhallavägen. Fia är inte lika hipp men mycket duktig! Hälsa från mig till båda! Lycka till!

    ReplyDelete
  7. Åh tack snälla Stina! Skall ringa och boka tid det första jag gör imorgon bitti! Kram till dig! Cilla

    ReplyDelete
  8. "Jag älskar att vi alla är olika. Det blir en fantastisk dynamik i vårt samhälle när folk får vara som de är."
    Jag kan inte påstå att jag är ett fan av din blogg. Men varje vända jag gör här bli alltid en lika stor överraskning. Du leker med ord på ett fantastiskt vackert sätt och du är väldigt öppen och bjuder verkligen in till ditt liv. Ovan citerade bit var den kanske vackraste textsnutt jag läst någonstans. Det var så vackert romantiskt att jag faktiskt blev genuint överraskad av dess djup. Tack för de många vackra raderna. Mest ovan citerade, du gjorde verkligen min dag! Tack, än en gång.

    ReplyDelete