Sunday, September 6, 2009

Autumns beautiful creatures

Hösten är påväg med stormsteg mina vänner. Vindens något mer kyliga antydan låter oss påminnas om vad som väntar. Jag noterade de första nedfallna löven redan för en vecka sedan och idag såg jag dem ännu fler. Liggandes ödesspridda som fallna krigare på fälten.
Men som med alla årstider tycker jag att även hösten har sin charm. De rödgula nyanserna i de krispiga löven skapar en njutningsfull möjlighet för ögat att ta till sig färgerna. Och sinnena svarar mycket tillfredställande på färger. Det sägs till och med att njutningscentrum uppe i hjärnan arbetar med högre användarbränsle om man dagligen tillför starka färger i mat och sin omgivning. Om jag bara hade en cykel. Det är bland annat något som jag längtar efter just nu. Jag känner för att börja cykla vartän jag ska ...

7 comments:

  1. Ett tips om du vill investera i en ny cykel är att kolla in cykelringen. De har lagerrensning och då och då har de dessutom midnatttsrea (mellan ungefär 20-24) och där inhandlade jag och min sambo nya, efterlängtade cyklar till avsevärt lägre pris. (www.cykelringen.se) Finns både på Hornsgatan och i Vasastan..vet inte hur de är där. Men när vi var på midnattsrean i Rotebro (tog bilen dit) så var det inte alls speciellt mkt folk trots tokrean. En cykel är underbart att ha...skönt att cykla och bara rensa hjärnan när man är påväg till jobbet, eller bara för att när solen lyser en härlig höstdag:)

    Kram Maria

    ReplyDelete
  2. Jag tycker både cykling och hösten överlag är alldeles för underskattade :) Fina bilder!

    ReplyDelete
  3. Maria: Jag ringde genast till maken och gav honom all information som du skrev ner. Tusen tack för tipset. Man vill liksom inte ha en dyr för då blir den bara snodd. Jag kan till och med tänka mig en ful gammal begagnad cykel. Kram stina

    Sofia: Eller hur!

    Prinsessan: Tack!

    ReplyDelete
  4. vad har du för storlek på din hermes ? puss o kram

    ReplyDelete
  5. Jag vill också ha en begagnad cykel, en sådan där riktigt gammal "tantcykel" med korg fram. Tycker det ser så coolt ut när man ser någon komma trampande på en sån! Cilla

    ReplyDelete
  6. Det roliga är att man vilken årstid det än är (förutom typ februari och mars) alltid tänker 'ja men hösten/vintern/våren/sommaren är nog min favvorit årstid ändå'. Men det är ju bara bra att se det ljusa i livet:)

    ReplyDelete