Tuesday, September 1, 2009

Boring?

Jag förstår ingenting. Okej lite mindre läsarantal än när jag dagligen skrev om IVF:er och andra graviditetsbekymmer men på sista tiden tycker jag att ni läsare ger väldigt lite läten ifrån er. Runt 7.000 - 10.000 unika läsare i veckan har jag ändå men på flera dagar lyser kommentarerna med sin frånvaro. Så jag gissar två ting. Aningen är det så att mina inlägg är ohyggligt ointressanta eller så är ni mest lata och gör som jag ofta gör själv när jag läser bloggar. Med andra ord läser och klickar mig sedan därifrån när jag fått min dagliga dos av mina favoritpersoner. Men det känns tomt utan någon form av kontakt eller verbal stimulans och jag finner att inspirationen bli sämre.

Så vad tycker du? Finns det något att anmärka på eller något du skulle vilja veta mer om? Har jag blivit omåttligt tråkig? Tell me and I´ll do my best. Men utan kommentarer från er läsare försvinner liksom lite av det roliga ...

33 comments:

  1. Nej Stina, du är inte tråkig. Men det är nog som du säger, man läser bloggarna men "orkar" inte kommentera.
    Din blogg är fantastiskt inspirerande, men det du skulle kunna öka på med är lite mer foton, det är aldrig fel. Men tipsa även gärna om spännande bloggar och lite mer info om Kabbalah.
    Tack för en bra blogg!

    ReplyDelete
  2. Du är underbar! Jag älskar att läsa din blogg! Skriv längre inlägg om dina tankar:)

    ReplyDelete
  3. Jag är nog en av dina latare bloggläsare. Ska skärpa till mig :-) Tycker din blogg är kanon. Du är jätte vacker och man blir varm i hjärtat av att läsa dina inlägg och se de vackra bilderna. Kramar från Angelica

    ReplyDelete
  4. Nej nej nej, jag älskar din blogg! I början saknade jag din gamla, men nu tycker jag att denna är sååå inspirerande. Du är en kvinna med pondus & som har givit vardagslyxen ett ansikte!

    ReplyDelete
  5. Hej Stina!
    Jag kan bara svara för mig själv, men din sida har blivit så tung med alla bilder så det är svårt att ladda upp den! Eller så är det bara min dator så behöver bytas ut- men tyngre är den. Så jag kommer inte alltid in, eller så tar det så lång tid så att jag inte hinner gå in. Det kanske kan vara en anledning? Inte tråkig, iallafall! :)
    Hälsningar,
    Anna

    ReplyDelete
  6. Jag erkänner: Jag är LAT! Jag är en relativt ny läsare men håller på att jobba mig igenom din gamla blogg och tycker att du är lika intressant som vanligt.

    ReplyDelete
  7. Nej nej, tråkig det är du då inte! I mitt fall så är det bara så att jag själv är i en svacka i livet med mycket jobb, funderingar över framtiden, mänskligheten och en mörk höst som närmar sig så jag har liksom inget kul att skriva. Men jag kommer igen och din blogg, den läser jag varje dag! Förresten, vad gör du för att komma igång Stina när du känner dig nere och trött? Kram från Cilla!

    ReplyDelete
  8. Jag läser din blogg dagligen, men saknar graviditets inläggen då vi är i samma sits som er.

    Mvh

    ReplyDelete
  9. hej hej!

    jag tror att du har rätt i att besökare inte skriver lika mkt kommentarer nu när det inte är IVF och liknande innehåll i din blogg. det är lätt att kommentera och stötta då.

    så var det för mig, då jag hade min förra blogg, och skrev om jobbiga saker... hade många besökare och många kommentarer. nu när jag skriver om mer vardagliga saker så är jag inte bombarderad med kommentarer och mail längre.

    så... det är väl tråkigt och sant det du säger. men bra är att du har många besökare. de har inte lämnat dig. :) inte jag heller. :)

    kramkram

    ReplyDelete
  10. Jag kikar ofta in i din blogg Jag gillar den
    Förr kommenterade jag ofta
    men du svarade sällan och aldrig i min blogg
    Så jag tror inte du är intresserad av mina åsikter Jag är ju en `tant``

    ReplyDelete
  11. Din blogg är såklart fortfarande jättebra, men man är lat tyvärr! Sen är det väl kanske enklare att kommentera text än bilder, känner jag.

    ReplyDelete
  12. Hej hej, jag gillar din blogg skarpt. Men det blir ofta så som du säger, man kikar in och går vidare. Det blir nog mer att man kommenterar på de bloggarna där man få respons på sina kommentarer tyvärr. Men jag håller med en ovan, det blir tungt att ladda bloggen med så stora bilder. Min dator nästan hänger sig när jag går in på din blogg och då sitter jag ändå på en mycket snabb uppkoppling. Ha en bra dag! Kram Linda

    ReplyDelete
  13. Hej Stina,

    jag har upplevt att du på sistone inte skrivit lika mkt inlägg som du ibland gjort tidigare. Men givetvis är det ju så att du kanske skriver lite mindre några dagar, och då kommenterar "vi" mindre, vilket leder till att du skriver ännu mindre. Spiralen är med andra ord igång. Jag läser din blogg varje dag, går in flera gånger per dag med för att se om du uppdaterat. Jag älskar bilderna men ibland kan jag vilja ha lite mer text än bilder faktiskt. Jag blir inspirerad av dig, så gärna mera bilder på dig och dina kläder. Något som jag älskar med din blogg är när du skriver om dina tankar kring livet...när du skriver peppande "listor" på hur du får en morgon att bli lite mer "guldkantad" så att säga. Kabbalah är för mig ett intressant ämne som du inte skrivit något om på länge (om jag inte missat det). Vet att många läste din blogg och kanske drogs till dina inlägg om IVF, för att de upplever liknande problematik. Det är inget jag identifierar mig med dock (har inte planer på att skaffa barn ännu). Du är en inspirerande kvinna. Jag älskar din blogg. Men ju mindre du skriver, ju mindre kommenterar jag. Det är kanske "fel" sätt att tänka men jag tror att det blir lite så för många. Däremot har du svarat på flera av mina inlägg vilket gör att jag verkligen känner att du bryr dig om vad jag har "att säga" till dig. Oavsett om det är en fråga eller bara en peppande kommentar till dig. Det värmer i mitt hjärta (faktiskt). Det är större än du kanske personlig tror när du "svarar" på inläggen på bloggen, iaf kännerjag så.
    Det jag älskar att läsa i din blogg är, hälso coh skönhets tips både korta som långa. Jag älskar när du pratar mode eller tipsar om annat, eller visar valda delar av din garderob. Jag älskar när du skriver om, som jag skrev tidigare, om hur man kan sätta guldkant på vardagen. Tankar om livet och om kabbalah lusläses också! :) Hade gärna sett mer bilder och liknande på er lägenhet..den verkar så oerhört vacker och inspirerar mig!

    Men du ska veta att jag läser din blogg v a r j e dag. Du är inspirerande och härlig! Inspirerande människor och vänner är svårt att hitta. Men du är verkligen det. En härlig inspirationskälla!! Glöm inte det. Hoppas dina vänner inser vilket underbar människa du är!

    All kärlek och omtanke från mig! /Maria

    ReplyDelete
  14. Du vet att jag älskar din blogg Stina, men har inte haft orken att kommentera riktigt senaste tiden tittat mest på vad du har haft för dig..
    orken är tvärborta..
    men du är bäst glöm inte det..KRAM

    ReplyDelete
  15. Jag gillar din blogg a lot! Jag visste inget om detta med IVF när jag hittade din blogg så det var inte det som lockade för min del. Däremot kan jag säga att jag tänker en del på dig och den situation du befinner dig i. Jag trodde nämligen själv att jag inte kunde bli gravid under några års tid, när jag inte ville någonting hellre, så jag kan känna igen mig i dessa inlägg också. Jag har nu fått två barn men minns smärtan fortfarande.

    Jag förstår att man vill ha kommentarer när man skriver. Jag kommenterar här då och då. Men numer kommenterar jag bara regelbundet till de bloggare som svarar på kommentarer, jag har börjat följa några bloggar som svarar på kommentarer i stort sett varje inlägg. Så då känns det helt plötsligt lite "jobbigt" att skriva långa kommentarer eller fråga om något när man "vet" att man inte får något svar. Så tänker jag just nu!
    Kram!

    Sofia

    ReplyDelete
  16. Hej Stina! Du är aldrig tråkig, du är en inspirerande och cool kvinna. Din nya blogg har dock en annan inriktning, mycket vackra bilder som inspirerar. Ditt öga för foto är fantastiskt. Det som jag älskade med din förra blogg var hur du ärligt berättade och delade ditt liv. Jag förstår om du inte vill vara så privat längre men en blogg som inspirerar sätter inte lika starka spår som en som berör i hjärtat. Kan vara en anledning att folk inte känner att de har så mycket att säga. Men vi får bättra oss! Ha en fin dag /Anna

    ReplyDelete
  17. Hej Stina! Jag är regelbundet inne här o läser, gillar särskilt när du skriver mera personligt om dina tankar, men har själv upplevt på egna bloggar att man kanske inte vill vara så personlig alltid o din blogg är ju inte anonym heller- jag förstår alltså om du inte vill vara alltför personlig. Men så gillar jag också dina bilder och idéer kring mode och skönhet, sådant är alltid intressant för alla oss lagom fåfänga... :)
    Det vore roligt om du skulle hinna svara på kommentarerna i din blogg lite mera, tycker mig ha sett att du inte gör det så ofta och många av kommentarerna här ovan tar också upp det. Kanske vi läsare vill ha lite mera kontakt/gensvar?
    Annars tycker jag att det finns väldigt mycket vackert i din blogg och i din personlighet.
    Kram på dig!

    ReplyDelete
  18. Hej!
    Ja, jag är nog också en av dom lata och jag skäms, du är ju en av mina favoritbloggerskor och då är det verkligen på sin plats att visa sin uppskattning tycker jag!

    (Jag ska göra min första IVF i okt, har hållt på med hormoner och insemnationer i 1,5 år. Jag är livrädd, förväntansfull, villi inte och nästa vill jag..Tänk om det inte går nu heller...Jag vet att du har genomgått ett par st, jag hoppas jag behålle rmitt hopp och min styrka även om det inte fungerar)

    Kram

    ReplyDelete
  19. Hej Stina. Läser din blogg varje dag och tycker att den är TOPPENBRA! Fina bilder och bra läsning.
    Så att jag inte kommenterar beror inte på att din blogg har blivit tråkig, jag kanske är lite "lat". =P

    Kram

    ReplyDelete
  20. Din blogg är väldigt tung. Du borde lära dig att komprimera dina bilder. Man märker att du inte är en van datoranvändare. Så tips: Lär dig att hantera bilder, så blir det mycket lättare att komma in på din blogg i fortsättningen. Jag läser din blogg dagligen, jag tycker den är kul. Bra, nja, men väldigt kul. En 30 årig kvinna som älskar sig själv och putar med mun och byst är väldigt underhållande att följa tycker jag. Så keep it up Girl!!

    ReplyDelete
  21. Hej Stina;
    Jag uppskattar din blogg otroligt mycket, men är generellt dålig på kommentarer, skriver dig lite frågor ibland, inte mer. Men - sedan du bytte till din nya blogg upplever jag, som någon ovan också nämnt,att bloggen upplevs lite tung och svårt att komma in då det kan ta lång tid at ladda upp alla bilder. Jag önskar också som det var förr, lite mer text. Bilder ÄR kul och inspirerande, men för mig är texten lika viktig!!
    Jag kommer att fortsätta läa din blogg hursom, ofta är den ett vitaminpiller:)) KRAM

    ReplyDelete
  22. Den har blivit svår att ladda ned, ibland tar det låång tid att komma in på din sida. Som någon skrev, en tung känsla plötsligt. Mer text!!!
    Du tar fina bilder men jag saknar ditt otvugna skrivande från förr...

    ReplyDelete
  23. Nejda, dina inlägg är inte alls ointressanta.Jag älskar att läsa din blogg, det gör jag varje morgon när jag kommer till jobbet. Mandagar är nästan bäst, eftersom det da brukar finnas flera inlägg att läsa. Jag brukar fa min lilla dos av Stockholm och det stillar min hemlängtan lite.
    Jag är bara sa otroligt lat sa jag brukar aldrig skriva ner de tankar och känslor som dina inlägg väcker hos mig. Tack för en fin blogg Stina!

    ReplyDelete
  24. Sidan är för tung att ladda ned nu så jag går inte in lika ofta. Sedan tycker jag att inköp av kläder, dagens outfit mm är ganska så ointressant. Kom hit för IVF inläggen och de lite djupare tankarna. Men jag förstår om du inte vill eller orka dela med dig på samma sätt heller för den delen.

    ReplyDelete
  25. Personlig synes jeg det er vanskelg å kommentere, som om jeg ikke har noe rett til å uttale meg om andre jeg ikke kjenner... vet liksom ikke hva jeg kan bidra med. Synes bare det er interessant å få et lite inblikk i andres liv og la meg inspirere...

    ReplyDelete
  26. Du är perfekt som du är! Ska bli bättre på att kommentera! Du är min dagliga dos av härligt förnuft och vackra bilder. Din blogg är som en liten välmående oas för mig.. Hmm konstigt det lät men jag menar det på ett bra sätt hur som helst :)
    kram på dig!

    ReplyDelete
  27. kommenterade ett par gånger men tappade lite lusten när du inte gav feedback på kommentarerna fick känslan att det kanske inte spelade någon roll med kommentarer för dig. men jag läser din blogg varje dag, den står för sökandet av harmoni för mig. kram

    ReplyDelete
  28. det tar sån tid att ladda upp... tid som lättare läggs på annat kanske... kram

    ReplyDelete
  29. For meg er bloggen din kjempe inspirerende. Antrekkene dine er himmelsk!
    Men du kan gjerne skrive hvor klærne dine er fra på dagens antrekk =)

    ReplyDelete
  30. Fortsätt med dina stora bilder, tycker det är lika vackert och inspirerande som dina texter!

    ReplyDelete
  31. Cilla: Jag förstår att du har mycket nu. När jag själv känner mig så tar jag mig i kragen och går dagliga promenader för endorfinnivån, ser till att äta extra mycket grönskaer till middagen, tar alla extra vitaminer ... bara för att hjälpa den fysiska balansen en bit på vägen. sedna unnar jag mig alltid något extra, som en tiding eller ett par skor och läser böcker som inspirerar mig eller ser en film jag vet ger mig något bra. Men ibland får man bara tänka att i morgon är en ny dag coh då blir allt bättre. ALlt startar ju i en tanke you know ... You can do it!
    Kram
    stina

    Att ha det gott: Men kära du! Ju äldre desto bättre så ser jag det! Du är så välkommen och jag ska bli bättre på att svara på kommentererna. Skäll på mig annars! Tusen tack!
    Kram
    stina

    Maria: Tusen tack för ditt långa och insiktsfulla inlägg! Jag tar till mig allt och din önskan är min lag! Varm krma
    stina

    Anonym: "Jag läser din blogg dagligen, jag tycker den är kul. Bra, nja, men väldigt kul. En 30 årig kvinna som älskar sig själv och putar med mun och byst är väldigt underhållande att följa tycker jag. Så keep it up Girl!!"
    - Härligt att jag kan få dig till ett leende ... Putar med läpparna kanske jag gör omedvetet (?) coh putar med bysten (?) det vete katten. Min lilla hormonhängande byst? Jag känner mig inte som någon bystputande men tack för att du uppmärksammande tuttarna, jag trodde knappt de syntes!


    ALLA ANDRA FANTASTISKA KOMMENTATORER: Tusen tack för alla fina ord och allt ni skrivit! Jag tar in allt, allt, allat och lyssnar och lär. Jag ska bli bättre på att svara på era kommenterer och föröska bli ännu bättre.

    Tusen varma kramar till var och en av er!

    ReplyDelete
  32. Tack för tipsen Stina! Jag skall skärpa mig med vitaminerna och ta tag i motionen. Nu känner jag mig inspirerad! Cilla

    ReplyDelete