Wednesday, September 9, 2009

Can I have one?

Jag mötte den här underbara skaran barn påväg till jobbet härom dagen. De älskar mig för att jag har en så söt hund som skuttar bredvid mig som en övergödd spädgris. Jag älskar dem för att de är barn och så oskuldsfullt söta. Helst av allt skulle jag vilja ta med dem alla hem och behålla de gulligaste. Men vad jag har hört får man inte ta barn från någon - trots att man vill. Det är nog det enda jag vill ha men inte kan köpa just nu. Inte ens på internet. Visst är det tragiskt när det finns så många överblivna barn på vårt jordklot som skulle få en mamma vars resurser till kärlek aldrig tar slut.

12 comments:

  1. Hej Stina,

    Ni har aldrig tänkt på att adoptera. Som du själv säger, det finns så många barn därute som behöver ett varm hem. Kramar

    ReplyDelete
  2. Å Stina! Jag sitter här med tårar i ögonen. Jag vet inte vad jag skulle skriva för att få dig glad, lugn över vetskapen att du en dag kommer vara mamma. Jag hoppas det i alla fall och önskar dig det!
    Massor av stora kramar

    ReplyDelete
  3. Jag säger det varje dag till mina vänner, "ser ni någon gullig liten unge ta med den hem till mig" och varje gång svarar dom att det inte funkar så??

    Skämt åsido, det är så djävla orättvist när det kommer till ofrivillig barnlöshet, jag hatar det! Hatar det så det gör ont i hjärtat..

    ReplyDelete
  4. Usch, alla människor prövas på olika sätt i livet och jag tror du just nu prövas på det hårdaste sättet. Håller tummarna för att det går löser sig för er snart.

    ReplyDelete
  5. Tänk på att det är olagligt att fota barn och lägga ut på internet utan föräldrarnas godkännande!

    ReplyDelete
  6. Kanske är det din lott här i livet.. Att ta hand om ett barn som inte fötts med de privilegier många barn i västvärlden föds med. Att ge oändliga mängder med kärlek, närhet, ömhet till det barnet är en vacker gåva både för barnet och för föräldrarna som adopterat barnet. Jag är hudra procentigt säker på att du skulle ge samma kärlek till ett adopterat barn som till ett barn, vars gentiska pool härstammar från dig. Du har ett underbart ljus i dig, en utstrålning som penetrerar mig trots att jag endast "möter" dig via datorskärmen. Lycklig är det barnet, adopterat eller inte, som får ta del av den värmen och den kärleken!

    Once there were two women
    Who never knew each other
    One you do not remember
    The other you call mother.

    Two different lives
    Shaped to make yours one.
    One became your guiding star
    The other became your sun.

    The first gave you life
    And the second taught you to live it.
    The first gave you a need for love
    And the second was there to give it.

    One gave you a nationality
    The other gave you a name.
    One gave you a seed of talent
    The other gave you aim.

    One gave you emotions
    The other calmed your fears.
    One saw your first sweet smile
    The other dried your tears.

    One gave you up.
    It was all that she could do.
    The other prayed for a child
    And God led her straight to you.

    And now you ask me though your tears
    The age-old question through the years
    Heredity or environment – which are you the product of?
    Neither, my darling, neither
    Just two different kinds of love.


    Love /Maria

    ReplyDelete
  7. Min lilla sötnos...pappa. Du kan få ta Lisa ibland om du vill,,men bara ibland..

    ReplyDelete
  8. Anony,: Jo då, massor av gånger. Läs min gamla blogg så förstår du ...

    Sanna: Tack för orden.

    Prinsessan: Ja det är så sjuk. När det finns så många barn som saknar förälder.

    Maria: Du är väl för gullig. Tack för allt!

    Pappa: Henne har jag ju redan ...puss

    Nathalie: Visst är den bedårande!

    ElinB: Jag hoppas att det inte kommer fler prövningar för då blir jag hård som flinta.

    Lilijan: Nej det visste jag inte. Men om någon mamma hör av sig tar jag genast bort bilden. Det var inte meningen att trampa någon på tårna.

    ReplyDelete
  9. Men det fungerar inte så. Jag är själv fotograf och man får inte ta kort på okända människor utan medgivande om syftet är att lägga upp dem på internet Du kan bli anmäld. Det handlar inte om att trampa någon på tårna utan lite mer allvarligare saker än så. "om någon mamma hör av sig" låter lite väl omoget för någon i din ålder att skriva. Läs på och ta ditt ansvar...

    ReplyDelete
  10. Förstår dig! Allt jag vill ha är ett barn. Men det vill inte min kropp! Livet kan vara bra orättvist. Stor kram från mig

    ReplyDelete
  11. Till Liljan:

    Du får fotografera vem du vill, hur mycket du vill, var du vill. Du kan förbjudas att plåta på privat egendom, men då måste du upplysas om att det är förbjudet genom skyltar eller muntlig tillsägelse. Däremot får du inte publicera bilder hur som helst. Mest är det en fråga om ren etik och moral :-)

    ReplyDelete