Wednesday, September 2, 2009

Family lunch

Jamen det är ju så fantastisk det bara går att bli. Onsdagar är ju som ni vet min lediga dag där jag valt att njutning ska stå i fokus till fullo. Vad passar då bättre än att min lillesyrra har håltimme mellan 10.00-16.00 just onsdagar och att hennes gymnasium ligger ett stenkast från där jag och maken bor? Och som om det inte kunde bli bättre ligger pappas jobb i krokarna - så idag fick jag ett samtal runt elva (ja, jag låg och sov och drömde om höga berg och nomader) där kära pappa frågade om han kunde få bjuda flickorna på lunch. Så någon timme senare satt jag och Lissie i en taxi påväg till Stureplan och hamnade såldes på Fridays med pappsen.
Efter några timmar hade syrran även fått en paljettklänning av pappa och ett par skinnbyxor av mig. Det kan nästan inte bli bättre. Jag kommer från och med nu längta ännu mer till onsdagar!

2 comments:

  1. Vad trevligt det ser ut! Cilla

    ReplyDelete
  2. Så mysigt att kunna vara så nära sin familj!

    Sofia

    ReplyDelete