Monday, September 7, 2009

Female touch

Jag är mycket enkel när det gäller make up. Det ska gå snabbt, det ska vara enkelt och det ska se väldigt naturligt ut. När jag tänker efter har jag faktiskt sminkat mig på precis samma sätt sedan jag var 21 år och träffade en väninna med mycket goda sminkkunskaper. Genom åren har jag ibland utvecklat det enkla konceptet - och nu kan jag ibland lägga till lite jordbrun ögonskugga från Make up Store runt hela ögat och ibland även måla dit lite kolsvart kattkajal från YSL ut mot sidorna för en mer dramatisk ögonkänsla. Men annars är det svart mascara från Maybeline, ögonbrynspenna från Armani, ljusrödrosa läppenna från Lancome, läppglans från Chanel, rouge från YSL och puder till ögonen från Chanel som är mina trogna tjänare. Härom dagen fick jag tips om ett fantastiskt läppglans från Loréal som egentligen har den mest utsökta färg jag någonsin skådat. Jag ska lägga upp en bild senare. Om vi ska tala om perfektion har detta läppglans den mest ultimata blandningen av nyansen mörkrosa och ljus hallonröd, samt till ett mycket fördelaktigt pris. I´ll show you later.





7 comments:

  1. Jag har, precis som du, sminkat mig mer eller mindre likadant sen jag började.
    Däremot går jakten på det perfekta läppglanset vidare...

    ReplyDelete
  2. Jag är precis likadan. Älskar det jordnära men kan "hotta" upp det lite ibland. Älskar dock härliga färgstarka makeuper men tycker nog att det passar bättre på andra än på migsjälv. Ha en bra dag :)

    ReplyDelete
  3. Hej Stina, jag undrar om du har köpt ljus från kabbalah Store på nätet? Där finns det "ketoret candles" med olika dofter (som jag förstår det). Har du provat ngn eller kan du rekommendera ngn annan, någon annanstans?

    Väntar på tips om det där underbara billiga läppglanset*nyfiken*..

    Hoppas du haft en lika härligt solig dag som jag!/Maria

    ReplyDelete
  4. Hej Stina! Du har inspirerat mig till att köpa en kaballah-bok. Inte för religionen eller för mysticismens skull, utan för att jag ska få mig själv på bättre tankar och tillslut bli en jämn och lugn person. Tack! :)

    ReplyDelete
  5. Stina!

    You are one of the most glamour girl that I know from real life!
    I just adore to see you and what are you doing!
    I really would like to keep in touch to you!

    Many kisses from Brazil,

    Kira

    ReplyDelete
  6. Prinsessan & Isaksson: Varför kårngla till det när man kan hålla det enkelt liksom?

    Maria : Ja då, när jag är i USA brukar jag köpa dem. De har mcyket stark och välgjord doft som jag tycker mycket om. dock behöver man inte köpa ljusen egentligen för det finns lika goda i Sverige som också är billigare. Men jag ahde faktiskt Pomegranata "Sexual Energy"-ljuset på vår böllopsnatt ... He, he ...

    Susannah: Precis rätt anledning! Lcyka till!

    Kira: Thanks darling!

    ReplyDelete