Wednesday, September 2, 2009

Get it!

Tusen tack för alla kommentarer idag om vad som är bra och inte i bloggen. Ni verkar ju ändå gilla den mycket men jag har förstått att det finns vissa delar som ni önskar mer av eller vill att jag ska förbättra:


  1. Ge svar på era kommentarer.
    - Det ska jag absolut göra mer. Jag vet att jag är lite dålig men försöker alltid svara om någon frågar något särskilt. Men jag ska försöka bli bättre rakt igenom.

  2. Skriva mer personligt som jag gjorde i förra bloggen.
    - Att skriva mindre personligt har varit ett medvetet val, men ibland kan även jag sakna den delen. Problemet är att jag arbetar med det jag gör och måste försöka hålla privatliv och jobb på skilda vägar så gott det går. Detta är jättesvårt då jag både älskar att skriva och har ett stort behov av att verbalt få uttrycka mig i skrift men ibland biter jag mig själv i svansen rent yrkesmässigt när jag gör det. Men jag ska försöka hitta en balans även där.

  3. Ladda upp ännu fler bilder.
    - Jag har försökt ge kvalitetsbilder i största mån i stället för kvantitetsbilder. Jag försöker producera bilder som ska skänka en känsla eller få tankeverksamheten igång. Ibland väljer jag att lägga upp bilder endast för att jag själv finner dem roliga. Som konst där man får tycka och tänka vad man vill. Eller att få någon inspirerad och våga vara sig själv mer.

  4. Bilderna är för stora det blir långsamt för uppladdningen - gör dem mindre.
    - Jag har förstått att vissa av er får problem med att ladda upp mina stora bilder. Då jag själv aldrig haft det problemet vet jag inte riktigt vad som finns att göra. Att göra bilderna mindre vill jag inte för en bild måste vara relativt stor för att skapa en känsla. Någon annan kanske vet vad diverse personer kan göra för att speeda på uppladdningen lite?

  5. Skriva mer om graviditetskänslor.
    - Just nu orkar jag inte gräva mer i det där dagligen. Den saknaden finns med mig precis hela tiden. Jag skriver om det när jag känner att jag vill men jag försöker ta en paus från allt av sådan innebörd och rädda min relation i stället.

  6. Skriva mer om Kabbalah, The Secret och andra saker som inspirerar.
    - Det gör jag så gärna när jag själv känner att jag har något att ge. Men jag ska satsa på inspiration och olika sätt att tänka mycket mer i bloggen det lovar jag.

  7. Producera fler inlägg per dag.
    - Så fort jag ser något vackert, känner en känsla eller har något att säga kommer det ett nytt inlägg. Som tur är, är det ganska ofta tycker jag själv!

  8. Visa mer outfitbilder, inredning i lägenheten etc.
    - Jag försöker visa alla dessa ting - fast på ett lite annorlunda sätt. Nu vill jag att helheten av bilden ska vara snygg. Det finns inget givande med att ställa sig framför en spegel och bara ta ett kort för att visa ett plagg tycker jag. Bilderna ska vara kreativa och vackra att titta på och gärna ha ett skapande i kärnan.
Hoppas jag fått med det mesta av allt! Tusen tack igen! Nu jäklar ska det bloggas!

9 comments:

  1. Åh, Stina jag vill inte "tjata" för mycket om graviditetsproblem men efter alla kommentarer om detta så kände jag att jag bara ville få skicka ett litet hopp (jag hoppas i alla fall att det skall vara det) till dig, Stina, och alla andra som kämpar för att få barn. Vi gjorde de landstingsförsök (IVF) som man har rätt till med superdåliga resultat. De rådde oss att försöka att acceptera att det aldrig skulle fungera. De direkt avrådde oss från att kosta på några som helst privata IVFer för det var detsamma som att slänga pengarna i sjön (jag var 35 år då). Vi kände ändå att vi var tvungen att försöka för jag kunde helt enkelt inte acceptera situationen. Efter stor ekonomisk hjälp från svärföräldrar och föräldrar mm. (vet inte hur jag någonsin skall kunna tacka dem) och sju hela IVF-försök så fungerade det.
    Nu är det ju tyvärr så att det inte fungerar för en del, hur mycket man än försöker. Men jag hoppas ändå att vår historia kan sända lite hopp till er som fortfarande kämpar och hoppas. Trots att vi fick ett barn till slut så kommer jag aldrig att glömma hur fruktansvärt jobbigt det var. Det är klart att jag gärna skulle velat haft ett syskon, om jag hade haft privilegiet att kunna välja själv, men det känns ju ändå som ett "lyxproblem" idag.
    Stor kram till Er alla som kämpar. Jag tänkar varje dag på att det finns många som är i den situationen som vi var i och jag önskar att man kunde haft någon form av mandat i livet att kunna påverka.Kram från Cilla

    ReplyDelete
  2. Tack så superjätte mycket för svaret angående "how to wear it" när det gäller mina look alike till dina härliga stövletter! Känner mig ofta precis så som du skrev..lite "too much" gentemot andra i sverige, på så otroligt många sätt. Bland annat när det gäller höga klackar och kläder. I sverige ska vi ju gärna vara så androgyna ibland så jag blir helt trött. Tack för att du svarade..det som du skrev kändes precis så som jag känner mig och det kändes så skönt att få höra de där väl valda orden! Ska fortsätta använda klackar för att jag vill det, och strunta i vad "folk" tycker. Tack för att du påminde mig! Du är guld Stina!

    kram och Tack! /Maria

    ReplyDelete
  3. Hej Stina!

    Vart har du köpt skinnjackan du har på bilden här nedanför? och hur mycket kostade den? Jag vore så otroligt tacksam om du svarade :-)


    MVH Kate

    ReplyDelete
  4. Tack för din kommentar på min blogg! Önskar dig kreativt,fritt och skönt skrivande även i fortsättningen här på din blogg. Kram!

    ReplyDelete
  5. Jag älskar din blogg Stina, jag tycker att den är helt fantastisk och du är en mycket klok och begåvad ung kvinna. Jag blir så lycklig av alla dina vackra bilder och inlägg. Tusen Tack för att DU finns. Ha en underbar dag i solens tecken.

    Kram

    ReplyDelete
  6. Cilla: Tack för uppmuntran. Maken och jag behöver nu fokusera all vår kraft påv år relation så just nu orkar jag inte ens tänka på barn. Men det ger hopp om att det finns sådana som du som har lcykats! Tack och kram
    stina

    Maria: Any time baby!

    Kate: Åh, den är typ fem år gammal ...

    Pärla: Tack så mcyket själv,!

    Anonym: Gud så glad jag blir!

    ReplyDelete
  7. Vad klokt du skriver :) Stina
    Blogga på, I love
    Hm ett tips för att bilderna inte ska bli så tunga är:
    Att välja annan kvalité än "superfin" i kameran, d v s redan vid fotoögonblicket, men det är så trist! (du och jag har samma kamera förresten, powershot G10)
    Fotona blir bra när man publicerar dem på webben, dock inte om du har tänkt printa ut dem.
    Prova om du vet att du inte vill ha papperskopior.
    ..Eller att t ex i Photoshop välja att typ "platta till" bilderna (minns inte exakt vad funktionen heter längre, jag använde programmet för några år sedan men inte numera) d v s göra dem mindre tunga.
    mvh Lovisa

    ReplyDelete
  8. Åh vad roligt att du har tagit åt dig av synpunkterna :). Förstår att det kan vara jobbigt att svara på kommentarer men samtidigt blir ju bloggen så levande. Du har en underbart härlig blogg som jag önskar att jag upptäckt tidigare. Må så gott/linda

    ReplyDelete
  9. Härligt! Vet du, jag tycker om din blogg hursomhelst, när du gjorde ditt korta uppehåll för någon månad sedan kändes det så tomt och trist. Du är en inspiration, du verkar så ödmjuk och snäll och det är alltid roligt att se dina fina bilder och läsa dina texter (vad de än handlar om)!

    ReplyDelete