Wednesday, September 30, 2009

Hellu



Hade inte de senaste dagarna spenderats i migränkoma hade jag förmodligen tagit mig tid och visat några nya vackra inköp till hemmet - men när man bara har ont, ont och jätteont känns saker som små hemvisningar riktigt onödiga och ibland helt omöjliga. I stället visar jag lite fina bilder som togs härom dagen och som gör mig riktigt glad. Som ni säkert minns älskar jag bär av nästan alla slag och utöver det är jag helt förälskad i ärtor. Frysta ärtor värmer jag i micron med en stor klick smör och salt - och dessa sugersnaps på bilden (eller ärtebokor som mormor kallade dem) kokar jag snabbt i lite vatten och äter dem knaprigt mjuka som de är.

7 comments:

  1. Trodde det stod att du hade atit dig till en marängkoma, synd att det inte var något så angenämt! Fortsätt med en bra blogg för du inspirerar verkligen !Beställt min första kabbalahbok nu ;)! /Nicole

    ReplyDelete
  2. Härliga bilder!
    Så din förtjusning av ärtor håller i sig... kommer ihåg från skoltiden när vi var hemma hos dig och hur du då öste på med ärtor till precis ALLT!!
    Hoppas du mår bättre snart!
    Stor kram Linda

    ReplyDelete
  3. Apropå ärtorna, har du provat edamame? Kanske det godaste jag vet! :o)
    Finns bl.a. i NKs frysdisk (ICA Selection http://www.ica.se/FrontServlet?s=butiker&state=butiker_dynamic&viewid=1467066&contentid=1501735)

    Julia

    ReplyDelete
  4. Wihooooo älskar sista bilden :D

    ReplyDelete
  5. Hej Stina,
    Du är helt otrolig på att ta vackra bilder.
    Min son som fyller 12 önskar sig en kamera i födelsedags present. har du några förslag på någon som jag kan köpa för en hyfsad peng.

    Ha en skön kväll. hoppas att du slipper huvudvärken.

    Stor kram
    Alexandra

    ReplyDelete
  6. Oj vilka vackra bilder! Sugen jag blev på bär nu ;)

    Kram kram!

    ReplyDelete
  7. Nicola: Ja, marängkoma hade varit en häftig upplevelse må jag tro ... Bra, enjoy your reading! Återkom med hur du upplevde det!

    Linda: Ja precis och det har aldirg slutat. Jag älskar ärtor. Till allt! Puss

    Julia: Nej det har jag inte men nu kommer jag inom kort! Tack för tipset!

    Alexandra: Min är en kompaktkamera, canon G10 och den går loss på runt 6000kr. Men jag kan rekommendera en billig liten digitalkamera som är mycket prisvänlig. Canon Digital IXUS 80IS. Den har jag som reserv och den borde inte kosta mer än 1500kr. Lycka till!

    Martina: mums!

    ReplyDelete