Tuesday, September 8, 2009

Jesna


En sida jag verkligen kämpar med hos mig själv är mitt behov av omedelbar stimulans. Jag trodde jag ärft denna egenskap från min extremt företagssamma pappa men när jag tog min eftermiddagspromenad i går längst Karlavägen och samtidigt hade mamma på telefonen diskuterandes ämnet - fick jag veta att mamma har en stark släng av samma egenskap. Så det är inte så lustigt att min syster är precis likadan. Och vi två tillsammans är helt galet energiska och sätter igång med projekt innan den ena hunnit tänka färdigt. Om vi är på landet och alla butiker är stängda men glassuget sätter in - kan vi halv tolv på natten ändå ta bilen och köra två timmar bara för att få det vi vill ha. Nu. Att vänta och fundera tre dagar till existerar inte för sådana som oss. Vi vill ha det vi vill ha omedelbart. Helst igår.

Så är jag med allt. Här! Nu! Blixten hit ungefär. Och det blir oftast kostsamma behov som ska tillfredställas. Som igår morse. Helst plötsligt vaknade jag på morgonen och hade en tornado som blåste omkring inuti mig. Out of nowhere såg jag plötsligen Acnes Jesnastövlar framför mig (de svarta med bronsdragkedja) och så var det ostyrbara cravinget igångsatt som på en millisekund. Så fort jag kom till kliniken började jag ringa till Acnes butiker mellan patienterna och när jag insåg att de bara hade Jesna´s stövel i svart fast med svart dragkedja (årets upplaga men förra årets var grymt mycket snyggare) kände jag paniken snurra med pulsslagen. Jag ringde precis överallt där de säljer Acnes prylar med ingenstans hade de min stövel med bronsdragkedjan i en 39:a. Men så fick jag reda på att det fanns ett par 38:or med mina krav i en butik och där befann jag mig en kvart efter jobbet. Och fick givetvis knappt i foten. Men köpte dem ändå för ifall att.
Väl hemma insåg jag att det var lönlöst. Vaderna skulle få syrebrist om jag trippade omkring i för tighta stövlar. Så nu på morgonen ringde jag till NK i Göteborg och till min lycka fann jag att alla mina önskemål kunde infrias i denna götetstad. Så på posten kan jag om någon dag hämta ut mina darlings och skofamiljens nya medlem. Acnes Jesna i str: 39 och med bronsdragkedja.
Så länge får nu njuta av det sista paret 38:or i Stockholm med bronsdragkedja som finns hemma hos mig nu.

10 comments:

  1. Hej Stina, jag har just mailat dig angående de nu överblivna (?) 38orna. Återkom gärna! Mvh, Gina. Underbar blogg förresten, och fantastiska foton!

    ReplyDelete
  2. Supersnygga! Kram Cilla

    ReplyDelete
  3. Herregud kvinna! Halkade in på denna blogg genom Hibbs.
    Jag är nu avis på alla väskorna, har också en del dyrgripar men kan du inte fota dina så får jag en liten tillfredställelse!? Har börjat plugga så nu får jag avstå från dyra väskköp var och varannan månad.
    Please, det vore guld värt :P

    Kram Cissi

    ReplyDelete
  4. sk du sälja dem?? när du fått dina 39:or?:)

    ReplyDelete
  5. Det är vid såna här tillfällen jag önskar att jag hade normala vader istället för en smal och en tjock...

    ReplyDelete
  6. hej,
    jag köper gärna dina 38:or :)
    Bor i Stockholm!

    Carolin

    ReplyDelete
  7. Har du stövlarna kvar?? Köper dem gääärna.. maila mig.

    sanna.sjogren@gmail.com

    ReplyDelete
  8. Ciss: Det kommer pö om pö ...

    Rexenmo: Jag har nu fått mina 39:or och kan sälja 38:orna till den första som betalar. Har redan fått fyra bud.

    Prinsessan: Ja, visst rä det jobbigt. Mina båda vader är betydligt större än vad alla skotillverkare vill kännas vid ...

    Carolin: Maila mig på stina_auer@live.se

    Anonym: Yes. I´m a shopaholic med förnuft.

    Sanna: Ja, det ska jag göra.

    ReplyDelete