Wednesday, September 23, 2009

Ladies room

Ett stenkast från Grands vanliga klassiska rum ligger en sektion som heter "Ladies floor". Det är en flygel inredd för kvinnor av kända norska kvinnor. Kvinnornas svartvita porträtt hänger längst gångarna och jag fick plötsligten syn på en vacker indisk kvinna som låg under stora fluffiga täcken med bred pasparto och stannade för att foto porträttet när jag insåg att jag stod utanför mitt rum. Den var kvinnan på bilden Iram Haq som designat mitt. Inne i rummet möttes jag av ett rosa harem med Designer guildkuddar, Roommöbler och handgjorda blomlampor ovanför sängen som modellen Helena Christenssen designat. Det fanns yogamatta, filtar, en våg, små söta tekoppar med allehanda tillbehör, DVD med yogaträning, typisk tjejchoklad och filmer där Iram medverkat - anitpuffmask, designerböcker, bröllopsböcker, shoppingbeskrivningar och en helspegel med superbelysning som gjorde att man såg fräsch och fin ut. Något att ta i beaktning alla andra hotell ...


3 comments:

  1. OMG! Så avis.. men inte på det "dåliga sättet"....men jisses vad härligt rum! Vilken härlig idé från hotellets/designerns sida.. Där skulle jag kunnat bo ett lååångt tag! Hoppas verkligen du fått vila ut en del också..och få sortera bland tankarna..och inte bara jobbat en massa. För det är du verkligen värd!

    ReplyDelete
  2. Vilket fantastiskt rum!
    Jag hoppas du haft en givande dag i Norge!

    Puss & Kram

    ReplyDelete