Wednesday, September 2, 2009

Leather and steel

Den fasansfullt snygga kombinationen av skinande stål och nattsvart läder fick mig på fall två gånger idag. Ballerinor kan man aldrig få för många av och det är vad jag brukar se som min working shoe. Stövletterna med stålhäl är så komfortabla att jag funderar på att börja ha dem på mina promenader. Jag lovar att när jag slängde fram dessa två skor och ett par skinnbyxor (som syrran fick) tittade mannen i butiken skeptiskt på mig med de överföringsbara tankarna "men kära kvinna, vad jobbar du med?".


13 comments:

  1. Åhh, du verkar ha haft en underbar onsdag! Hoppas den fortsätter i samma anda! Vilken tur lillassyter har som har en sådan generös storasyster..ett par skinnbyxor! Nice! Snyggast på skolan i höst med andra ord:) Skorna du köpt var supersnygga, inhandlat ett par liknande som stövletterna på Nelly, minus priset och stålhälen. Och materialet. Men hey, de är rätt snygga ändå och eftersom jag är student måste jag inhandla lite budget ibland. Men jag är lite tveksam, mina har också lite platå i fram ca 1 cm och klacken blir tillsammans med den 11 cm. Det är liiiiiite högt. Vet inte när jag ska ha de riktigt. När jag går ut, ja visst. Men jag hade hoppats på snygga stövletter att ha till vardags. Har du några tips om hur dina stövletter kommer komma till användning i vardagen. Ibland kanjag, i studentkorridoren, känna mig lite lätt överklädd med den typen av skor... Även fast jag älskar dem själv!

    Kram Maria

    ReplyDelete
  2. Snygga klackar! Jag har mailat dig på Facebook min kära.

    xx

    ReplyDelete
  3. snygga stövletter vart är dom ifrån?

    ReplyDelete
  4. Ååå gud vilka snygga skor. Vad är det för märke på dem?

    ReplyDelete
  5. Oh, älskar flatsen. Var är de köpta?

    ReplyDelete
  6. Bara att namnge vart!

    ReplyDelete
  7. Ballerinorna var verkligen fina, var får man tag på dem?

    /Linda

    ReplyDelete
  8. Jättefina skor!! Nybliven läsare av din fantastiska blogg. Jag- en 30 årig mamma som fick visa leg när jag skulle ta en nattfösare på Anglais hos några kompisar iförd kortkort å rött läppstift. Vad tror du vakterna trodde jag jobbade med...

    ReplyDelete
  9. SÅ fina!!
    Vad är ballerinorna ifrån?
    Kram till grymma bloggerskan, nu ska jag bannemig bli bättre på att kommentera!

    ReplyDelete
  10. Maria: Jag kan berätta en grej. När jag pluggade på Karolinska så kände jag mig aLLTID som någon karaktär utdragen ur Leagelly blond eller så. Jag var runt 23 år och struttade ommkring i rosa kreationer med fluff, volang och allt möjligt. Men det var ju jag och framförallt tyckte jag det var roligt att liva upp studenttiden som förövrig är ganska trist.

    Stövletterna låter grymma och jag skulle använda dem till en svart kjol men svarta strumbyxor och så en enkel skinnjacka över eller en snygg beige trench. Du kan även ha ett par jeans över och en enkel blu så blir det inte så dressy.
    Men var inte rädd för att våga klä upp dig lite - även till vardags! Livet blir så mycket roligare både för dig och för andra som får njuta av dig!

    Kram
    stina

    Lisa: Ja, då kan du och ajg ansluta oss till samma community "vi som blir tagna för prostituerade". Det kan ju bli hur kul som helst! Kram stina

    Alla andra: Ballerionora och stövletterna är båda från Zara och jag kan varmt rekommendera båda som jag fick för runt 1500kr tillsammans. Grymt sa grisen!

    Kram
    stina

    ReplyDelete
  11. Stina! Jag hade gärna varit kursare med dig på KI, känns som att du verkligen förgyllde vardagen för din omgivning! Kram Cilla

    ReplyDelete