Wednesday, September 9, 2009

My chaotic day

Oj vilken hektisk dag! Jag har hunnit med en veckoinsats på dygnets första timmar. Dagen började med huvudvärk som var olidligt krävande. Men efter att jag ätit en stor frukost och masserat in tinningarna med en stark huvudvärksolja jag fått av moster, kändes det lite mer som om jag skulle kunna överleva dagen. Syrran kom hem till mig och pappa hämtade upp oss för onsdagslunchen som föll på Ciao Ciao idag vid Karlavägen (det är förövrigt en gammal klasskamrat som har det stället ...). Där satt vi i vanlig ordning och pratade om livet och veckans händelser. Vi fortsatte runt knuten till café Nero och fick de värsta cafe lattena jag någonsin smakat. Därefter trippade syrran och jag hem till mig och fortsatte pratat på balkongen tills det var dags för henne att gå tillbaka till skolan och för mig att svida om.
En timme därefter hade jag bytt kläder och mötte så upp min kära gamla bardomsvän Cristian som bott sex år i Milano och nu är bosatt i Barcelona. Vi pratade entrepreneurskap som alltid och drack ett par groggar på Rolfs kök.
På väg hem fick jag ett pip i telefonen. Min Jesna i 39:or som skickats från NK i Göteborg var redo att hämtas. Så nu sitter jag här och förundras över att jag var småberusad klockan fem på dagen och fick hem mina nya Jesna på typ en dag. Sverige är makalöst.
(Jeans: Kate Moss, Beige top: Top Shop, svarta sammetsbyxor: Burberry, T-shirt: Top Shop, Club Blazer: Ralph Lauren, Solglasögon: Ray Bay, klocka: Cartier, skor: Company och väska: Louis Vuitton Neverfull).

No comments:

Post a Comment