Thursday, September 17, 2009

My new little piece

Att en av mina favoritdesigners på allehanda små kreationer återskapar en hel generation av wrapklänningar och toppar i exakt samma mönster och tygtryck som på 70-talet är ju bara så fantastiskt.

Djärva djurmönster i ögonfallande mönster passar mig alldeles utmärkt när den grå hösten står för dörren. Kollektionen heter DVF- Vintage och är alltså inte gamla klänningar från en vintagebutik, utan nytillverkningar från en era när jag knappt var född. Jag har köpt två än så länge och kommer förmodligen sluta med någon till. Dianes wrapklänningar får kvinnors kroppar att bli helt makalöst vackra. Varenda kurva kommer på sin plats och dekolltaget är smakfullt men kittlande för ögat. Just nu är jag kär i den rosaröda leopardklänningen som är i min ägo på bilden ovan. Jag säger bara I love the 70ths ...
(Vill du köpa en i Sverige finns de på NK här i Stockholm.)

6 comments:

  1. Hej Stina,
    jag klickar mig in på Din arbetsplats hemsida för att se vad Ni erbjuder för behandlingar.
    Inte någonstans står det om peelingar.Utför Ni inte AHA/kemiska sådana? Om inte, kan Du rekommendera någon bra klinik?
    Kram.

    ReplyDelete
  2. Hej Stina.
    Fina bilder!! Det är är första gången jag kikat in här men det blir fler :) Vad jag förtår ( om jag inte är helt koko) har du svårt att bli gravid?! Du får säkerligen mycket tips om vad du skall göra, mitt tips är att du skall kontakta Frank Vitai i Hässleholm (googla), han är kinesiolog och medial, (jag tänker ..blockeringar, balans m.m.) Ge ALDRIG upp men släpp taget..inte helt lätt. Frank är emellanåt uppe i Stockholm tror jag. Ett stort lycka till.
    /Petra

    ReplyDelete
  3. Väldigt, tjusigt. Bra smak där tjejen!
    Kram / cecilia

    ReplyDelete
  4. Åhh låter ju helt underbart... Vill ha!

    ReplyDelete
  5. Anonym: jo då, i massor. ring coh boka in dig 08 441 81 48

    Petra: Tack kära du, har gått på akupunktur hos den välkända Dr: Nie flera gånger och fick många fina ägg till IVF:erna men de fäste inte ändå. Vi får se vad som händer i framtiden men jag är nyfiken på honom du skrev om ...

    Att ha det gott: Eller hur , grr

    Cecilia: Tackar!

    Sofia: Ja, jag med. Massor av dem ska jag samla på mig!

    ReplyDelete