Saturday, September 26, 2009

Mom - look!!!

Ända sedan jag satt med senaste septembernumret av modetidningarna Red och Harperz - har jag suktat efter den vackert röda, cashmere/ull-kappan från ett av mina älsklings/kapp/märken - Max Mara. Rött är så ... djärvt! Hade jag inte haft så stora läppar hade jag oftare slängt över ett sensuellt lager med rött läppstift på läpparna. Därför blev jag mäkta glad när jag någonstans långt bak i minnet hade en känsla av att jag hade en röd kappa någonstans bland alla mina kartonger. Och så fann jag denna från Benetton. Och historien bakom är så underbar för jag fick den av mamma när vi var på vår första shoppingresa till London när jag var femton år. Och den var dyr på den tiden, men jag lovade att ta väl hand om den och hänga upp den på en galge varje gång jag hade haft kappan på mig i stället för att slänga den på en fotölj i vanlig tonårsmaneé.
Så titta mamma!!! Här sitter jag. En halv livstid efter och kappan är lika fin i dag. Och när jag slängde på mitt nitbälte från Chloé blev det verkligen pricken över i:et.

5 comments:

  1. Härligt vännen. Du är SÅ fin, puss mamma.

    ReplyDelete
  2. Fin bild och fin kappa!

    ReplyDelete
  3. Du är så fin i rött! Har du även naturligt stora läppar? Du har nog en fin fyllig form även utan förstoring, du är en vacker tjej. Kanske du skulle kunna ha rött läppstift med dina naturliga läppar (eller nära till), det är ju som du säger väldigt tjusigt att ha på ibland, jag älskar ha det själv då och då. Din blogg är den min favorit (röstat på dig i blogg awards), väldigt stilig och är en fröjd att läsa för både ut- och insidan. Jag har gått samma process med IVFr och har en del tips från mig och andra.
    1) prova insemination i stället (kan vara naturligare, så ägget fäster sig bättre), 2) om inte det hjälper, prova IVF med mikroinjektion (ICSI) och hatching (speciell teknik som vissa kliniker erbjder, då man gör små jack i ägget så det fäster sig bättre). 3) 5-dagars odling om det går (görs på IVF kliniken i Falun, man kan ha då en hemortsläkare för hormonbehandling och sen åka till kliniken bara för utplockning och insättning. Julia K.

    ReplyDelete
  4. Mum: Puss

    Anonym: Tack.

    Julia: Nej jag har fyllt mina läppar många gånger, dock gör jag det inte längre då jag nästan önskar att de var lite mindre men det håller i sig.
    Tack för rörstningen! Så kul! Och tack för alla tips beträffande inseminationer och dylikt. Långtidsodlingen var det tänkt att vi skulle gjkort nu senast när jag avbröt allt. AMkens ohc min relation hade fått isg hårda törnar och jag ville få tillbaka värmen mellan oss innan jag fortsatte. Varm kram stina

    ReplyDelete
  5. Men gud vad har hänt med dina läppar?
    Har hört en del rekomedationer om dig ang läppförstoring men blir tyvärr rätt rädd när jag ser dina. Det var nog de mest onaturlia jag sett :(
    Feeelåt!

    ReplyDelete