Sunday, September 20, 2009

The people

Tillbaka i stan. Jag längtar redan efter mamma och pappas närvaro. Allt är så underbart med dem. Ingenting är komplicerat, allt är enkelt och härligt.
På söndagen tog mamma och jag en lång promenad ut mot åkrarna och hästarna. Jag ville fota i vanlig ordning och såg framför mig de fina skördarnas ljusbruna nyanser såsom i somras när jag och syrran cyklade dit var och varannan dag. Men när jag kom fram insåg jag i min okunskap att godsherrarna givetvis skördat allt och kvar låg stora fält med torr jord. Men jag stack i stället upp i skogen och fann finurligheten i ringarna på avhuggda trädstammar och njöt av de små detaljerna i lövbladen. Det finns så mycket vackert ute på landet att det är svårt att inte vara kreativ.

5 comments:

  1. Härliga Stina! Vilka underbara bilder du presenterat under de senaste dagarna...Ger verkligen inspiration många gånger om! Har inte riktigt orkat engagera mig och skriva ngn kommentear på ett tag,men det har varit underbart att få läsa din blogg eftersom den gett mig kraft, glädje och inspiration i min vardag!

    Härligt vackra bilder..lite nyfiken på om du lärt dig själv eller om du gått ngn kurs/läst ngn bok för att bli bättre? Hyffsad på att ta kort men så vackra som dina, de blir de inte.. Dock har jag inte heller en lika bra kamera(men ska införskaffas när pengarna finns för det).

    Kram Maria

    ReplyDelete
  2. Så vacker din mamma är! Man kan se var du fått din skönhet ifrån.

    Sofia

    ReplyDelete
  3. Maria: Jag började foto ordentligt för några år sedan och därefter har det bara eskalerat till hur mycket som helst. Jag är självlärd måste jag nog säga men frågar min fotograferande kusin ibland när det är någon inställning på kameran jag inet förstår. Visst handlar det om kameran, men framförallt om det kreativa ögat, att se vad som kan bli vakcer. ett bra bidlhanteringsprogram underlättar ju givetvis.

    Ha ne fin dag kära du.
    Stina

    Sofia: Visst är hon och du skulle du baksna om du såg henne för några år sedan och när hon var i min ålder. Folk trodde hon var Brigitte Bardot!

    ReplyDelete
  4. Du har en fantastiskt fin hy. Hur gör du för att sköta om den? Vänligen från en sprillans ny läsare.

    ReplyDelete
  5. Anonym: Jag använder Jan Marinies medicinska hudvårdsprodukter (5 stycken olika) och IPL-behandlar huden någon gång per år och gör även kemiska peelingar någon gång per år.

    ReplyDelete