Friday, September 18, 2009

September Issue

Syrran kom till mig sent igår och vi hade en myskväll. Idag ska vi gå på bio och se den omsusade dokumentärfilmen som jag väntat på att få se sedan i våras. Anna Wintours skapande av årets viktigaste tidingsnummer. Nämligen Septemberupplagan. Oftast är just den tidningen oslagbart välfylld och inte sällan uppnår tidingsbladen till över 1000 sidor. Hela året förbereds just för detta viktiga nummer och filmen handlar med andra ord om hur hela processen går till. Jag har just amerikanska Vogues septembernummer från minst ett decennier, även om de flesta nuförtiden ligger nedpackade i lådor på vinden.

Så det ska bli mycket spännande att få uppleva denna dokumentär med min älskade syster.

1 comment:

  1. det ska bli intressant att höra vad du tyckte
    Den här ser jag själv fram emot att se

    ReplyDelete