Monday, September 14, 2009

Sliten

Det går inte att beskriva hur sliten jag känner mig idag. Orken är egentligen som borta men ändå tvingade jag mig ut på en eftermiddagspromenad för att få upp lite endorfinhalter. Försöket lyckades halft men jag njöt av den vackra himlen. Idag har jag även fått en ny dos med Botox och oavsett vad man tycker om skönhetsbehandlingar - så gör detta fantastiska medel att man ser bra så mycket piggare ut när det väl börjar värka. Och att vardagshuvudvärken minimeras är en livsnödvändig bonus. I morgon ska jag färga ögonbrynen och förhoppningsvis hinna med en IPL-behandling (intensivt pulserande ljus) i ansiktet som är helt magisk. Ljuset minimerar den diffusa rödheten och ser till att cellerna delar sig i en rasande fart, vilket i sin tur ger märkbart förbättrad hud inom en vecka. Lite egentid och mys på detta and I´ll be back on track.

(Sporttrench: Fendi, sportbyxor: Nike och skor: Rosa Bandet för Nike.)


6 comments:

  1. Hej Stina
    för ett antal veckor sedan ställde jag en fråga på Improvme, dock utan att få svar. Därför provar jag här istället.
    Vad har Ellipsekliniken för kemiska peeler att erbjuda? Har provat Cosmopeel som jag efter 4 behandlingar blev nöjd med. Problemet var bara den mycket starka reaktionen mellan beh. Det räckte inte med rodnad och fnasig hud, utan jag fick blåbruna partier i ansiktet och t.o.m sår, vilket gjorde det svårt att jobba. (sitter i reception). Slutresultatet blev som sagt mycket bra. Detta är ca ett år sedan och det börjar bli dags för en ny peeling. Kan Du rek. något hos Er? Kostnad och antal behandlingar. Vänliga hälsningar Lotta.

    ReplyDelete
  2. Orkar du äta lunch imorgon? pappa Det här behöver du inte lägga upp på bloggen...

    ReplyDelete
  3. Jag har lärt mig att bli mer "ego", dvs att lyssna på mitt inre när det säger stopp. Jag tror det är viktigare än vad man tror att ha egentid! Hur ska man annars orka med alla intryck, allt som händer runt omkring en och verkligen ta det till sig? Man måste ju vara stark i sinnet för att kunna finnas för andra också.

    Man får helt enkelt hitta balansen!

    Kram

    ReplyDelete
  4. Hej Stina.
    Jag är lite nyfiken på vart du har botox. Jag är 23 år och har själv funderat på botox men vet inte om jag törs. Du verkar rätt person att fråga om det.

    / Emma

    ReplyDelete
  5. Lotta: Jag förstår att du ogillade konvalecensen, vad sökte du för? Acne elle rorenheter? Milkpeel baseras på mjölsyra och är en medelkraftig peel. Men att få sår verkar lite vanskligt, aknske låg den för länge på. Att bli fnasig och röd tillhör men det finns kanske en peel jag kan erbjuda som passar dig bättre. Priset för 6 peeler ligger för nuvarane på mellan 6000kr - 8000kr beroende på vilken du behvöer. Ring coh boka in dig på kliniken eller skicka bild till stockholm@ellipseklinikken.se om du bor långt ifrån. Jag måste i vilket fall som hlest få se dig.

    Prinsessan: Visst är det så, men för mig måste jag ibland tvinga mig till just detta om det som nu, varot lite för mycket på rad. Efter några dagars lugn coh ro brukar jag vara tillbaka. Hur gör du?

    Emma: Du är för ung för att börja med Botox tycker jag om det inte är så att du har en extremt överaktiv panna och redan nu har starka linjer i pannan.
    Vänta tills du är 27 år i allafall. Spendera pengarna på en resa eller något annat trevligt.

    Jag har Botox i hela pannan.

    Vänligen
    stina

    ReplyDelete
  6. I am 37 years old and I can not do botox. It is terrible to do so early.

    ReplyDelete