Saturday, September 19, 2009

Vogue and smoothie

Högkvalitativ tid med min syster är kärlek på allra högsta nivå. När man läser min blogg om min syster kan man nästan tro att vi lever i symbios med varandra på ett mycket märkligt sätt. Men hon är min käraste vän och är det jag uppskattar hos henne är att hon är lika själslig som jag i kombination med vår delade passion för konsten, mode och allt annat ytligt i världen. I går spenderade vi återigen ett dygn tillsammans med Vogues mycket intressanta dokumentär om Anna Wintour-septemberupplagan som egentligen endast poängterade det vi redan visste. Att Anna är en ganska osympatisk men intressant kvinna som förmodligen fått alldeles för lite kärlek under sina livsår - och att Grace Coddington är den som står för värmen, charmen och de makalösa fotokreationerna sedan ungefär 40 år tillbaka i tidningens historia.

På kvällen tände vi rökelse och ljus i hela lägenheten och åt en sen färsk pasta med ricotta och svampfyllning tillsammans med maken och förflyttade oss sedan in till tv-rummet och fortsätte den kulinariska frestelsen med chips, godis och kaffe sent in på natten medan Philip Seymour Hoffman stod för nattmatinén.

3 comments:

  1. Jag har själv 2 systrar, dom betyder allt för mig och är även mina bästa vänner. Visst är det skönt när man känner varandra utan och innan, en nickning och den kan innehålla ett helt budskap.

    ReplyDelete
  2. Prinsessan: Obesrkivlig kärlek är vad det är.

    ReplyDelete
  3. Vart kommer dessa superfina koppar från?

    Kram från Elin

    ReplyDelete