Monday, September 28, 2009

Waiting

I kväll fyller en väninna år och det är kalas på Le Rouge lite senare med middag och bubbel. Så sent som vid nio ska vi kalasa (jag som jobbar tidigt i morgon ...) men nalkas det trevligheter tycker jag man ska visa uppskattning och alltid tacka ja när man kan. Så just nu är det inte så mycket mer som händer än att jag och Tiger ligger i sängen medan jag äter chokladbitar från helgen och bläddrar i tidningar - fastän jag egentligen borde vara ute på en rask promenad.
Nu har jag snart varit utan mitt Glutamin i en vecka och mitt godisätande ökar markant och så huvudvärken som en trogen liten vän på vägen. Sedan jag började med Glutaminet har jag inte haft ett "riktigt" migränanfall på tre månader. Det är ungefär lika troligt annars som att maken min skulle komma hem och fråga om det inte var dags snart att besöka IKEA.

(Klänning: Diane von Furstenberg)


11 comments:

  1. Hej Stina
    Jag heter Agneta och jobbar som psykolog. Just nu är det extra tungt på jobbet, men jag älskar det här jobbet... När det känns tungt så brukar jag brygga en kopp kaffe och läsa din blogg och titta på alla vackra bilder. Rekommenderade en klient att titta på dina bilder, och hon gillade det, en sorts terapi faktiskt...Tack!

    Agneta

    ReplyDelete
  2. Vad äter man Glutamin för? Blev nyfiken bara! Kram Cilla

    ReplyDelete
  3. Åh, Red är ett av mina favoritmagasin. Köper varje månad!

    Tycker du ser finfin ut, hårsvallet, klänningen och Le Rouge.. Nej, jag är inte avis alls, näpp, inte det minsta faktiskt, det är bra här hemma framför datorn med en knäckemacka *garv*

    Sofia

    ReplyDelete
  4. Du har alltid så sjuk snygga kläder!! Jag e avis ;)

    ReplyDelete
  5. Hej Stinis!
    Jag kikar ofta in på din vintage store och tycker den är toppen. Men en sak skulle jag vilja föreslå, och det är att du emellanåt tar bort bilderna på det som redan är sålt. Ofta, ofta råkar det bli så att jag scrollar på sidan uppifrån och ner, läser om plagget och bestämmer mig för att slå till.. bara för att upptäcka att det redan är sålt. Muu! :(
    Kram Lina

    ReplyDelete
  6. Hej sötnos! Så mysigt att prata lite med dig ikväll, synd att det inte blev längre! Supermysig kväll, länkade dig i min blogg. Hoppas du sover gott inatt, tusen kramar!

    ReplyDelete
  7. Hej!

    Jag hittade precis hit via en annan blogg, och tycker att din blogg är helt fantastisk! Jag gillar din still väldigt mycket!!! :)
    Hoppas att det är ok att jag lagt till dig i min länklista!

    Ha en toppen vecka! Kram/Nicky :)

    ReplyDelete
  8. hej fina! I vilket syfte använder du dig av glutamin? Bra mot huvudvärken eller sötsug? Blev nyfiken.
    Kram

    ReplyDelete
  9. Hej vacker, det var ett tag sen..här springer tiden ifrån mig hela tiden, skulle ringt men glömt jag har fullt upp på tisdagar med segling och balett för barnen ingen bra dag för mig känner mig såå dum att jag inte hört av mig tidigare..SORRY
    Hur är det med dig?
    KRAM

    ReplyDelete
  10. Frida: Tack!

    Agneta: Men så glad jag blir! Jag vet hur det är, jag är precis likadan. När dagarna känns vissna behövs inspiration och något vackert att låta tankarna vila på. Hoppas du mår lite bättre så du kan vara ett fint stöt till dina klinter!

    Cilla & Mö: Jag har fått Glutamin ordinerat till mig för att hjälpa matnäringen in icellerna då jag har småproblem med blodsockret ibland vilket i sin tur leder till migränhuvudvärk. Med Glutaminet stabiliseras sockret och jag känner mig mätt och belåten. Förutom kunde jag äta hur mycket mat som helst coh ändå känna att jag inte fick någon energi. Då åt jag en kladdkaka eller liknande som fick sockret att rusa och så fick jag gräslig huvudvärk. Då mitt blodsocker är obalanserat hjälper Glutaminet oerhört!

    Sofia: Men där befinner jga mig idag, i sängen med matrester. Tack för komplimangen om bilden kära du!

    Lina:Hm, ja du kanske har rätt, jag borde kanske rensa ut en del. Hoppas du hittar något!

    Jenny: Detsamma, hoppas vi syns snart igen och lycka till med "du-vet-vad". Varm kram

    Jag älskar allt ...: Vad kul! Självklart får du länka mig. Varm hälsning

    Sanna: Jag mår bra med dålig dag med huvudet idag. Jag skickade ett sms för några veckor sedan, fick du inte det? Kramar

    Anna: Tack, jag äslkar mina kläder och tycker det är kul men lite annorlunda saker.

    ReplyDelete