Saturday, September 5, 2009

Work on a saturday

Den här helgen har tagit musten ur mig både mentalt och fysiskt. En hel massa krävande ting har plötsligen bara tagit sig plats i mitt liv och här sitter jag och måste städa undan allt bråte. Som tur är går jobbet som på räls och det var också därför jag beslöt mig för att, trots helg, spendera lördagen på Sturebadet Haga med trerätters lunch och en mycket informativ och lärorik inspirationskurs i Botulinumtoxin - mitt absoluta favoritmedel för att både motverka och sudda ut linjer och få små härliga läpp & ögonlyft. En fantastisk dansk läkare hade flugits in och efter sex timmar om nervens anatomi och proteinets verkningsförmåga - kände jag mig nästan redo att åka tillbaka till kliniken och jobba. Men efter en taxifärd hem kände jag mig mer inne på att krypa upp i soffan och slänga täcket över huvudet.

(Kornblå kofta: Sonia Rykiel, arbetsglasögon: Dolce & Gabbana).

1 comment:

  1. Inspirationskurs i Botox minsann. Håller med, toxinet är ljuvligt och fungerar jättebra för mig.
    Får även sjuksköterskor injicera Botox?

    ReplyDelete