Thursday, September 24, 2009

Yoga

Nu har jag fått så många indikationer på att jag borde börja med yoga igen att jag förmodligen måste börja helt enkelt. Jag har hört talas om en fantastisk indisk man på Centralbadet som jag funderar att börja hos och då Centralbadet ligger när mig blir det inte alltför jobbigt heller. Alla kvinnor jag träffar som är över 50 år och ser fantastiska ut i kroppen (starka och vitala) bekänner alltid att det är just yoga som står för skapelsen. Och då jag bestämt mig för att fortsätta mitt liv som en stark, kurvig och vital kvinna - ser jag det som ett måste. Ashtangayoga kommer förhoppningsvis bli min nya grej nu i höst. Tränar du yoga?

(Trench: Burberry, jeans: Lee, kavaj: Zara, topp och skor - nya från: H&M)

8 comments:

  1. Jajje mensan..Yoga har hjälpt mig med flera fysiska problem, bland annat en whiplash-skada. Känner till en kille som Heter Fredrik Binette som är yoga instruktör på Buddah Spa.. Kan def rekommendera honom! :)

    ReplyDelete
  2. Gjør både Yoga og Pilates. Før var det Ashtangayoga, nå er det Hatha Yoga. Det gjør virkelig godt for kroppen og sjelen. Føler meg så vel etterpå :)

    ReplyDelete
  3. Jag tränar power yoga. Tycker det är jätteskönt främst för att jag stretchar ut min stackars stela kropp. Andningen och den mentala biten tycker jag dock är svårare att få till.

    ReplyDelete
  4. Har varit sugen på yoga en längre tid men aldrig tagit tag i det. Efter att ha läst ditt inlägg så sökte jag på Ashtangayoga i min stad och hittade ett ställe där sista anmälningsdagen var idag! Så jag anmälde mig på en gång. Det kan man kalla ödet. Så tack för ditt inlägg som blev en liten påminnelse för mig! Kram Annika

    ReplyDelete
  5. Jag tränade gravidyoga när jag var gravid förra gången. Underbart härligt. Saknar verkligen yogan. Ska börja på det till våren tänkte jag :).

    ReplyDelete
  6. Hej Stina! Jag har mailat dig ang en väska som jag gärna vill köpa, men vet inte om jag har mailat till rätt adress??? Var når man dig?

    ReplyDelete
  7. Maria: Tack, jag ska kolla upp allt om detta. Bra tta det har hjälpt dig.

    Silje: Pilates är jag också otroligt sugen på. Härligt att du funnit energin i dessa!

    Sofia: Jag har hört att det ska vara bra också. Finns på Sats va?

    Annika: Där ser du vad häftigt! Jag får knottror. Jag älskar när sådan händer!

    Isaksson: Gör det. Gravidyoga verkar rikigt bra för mammor med stora trötta magar.

    Anony,m: Jag har maailat dig tillbaka.

    ReplyDelete
  8. Kära Stina.
    Alla dessa tider har jag tänkt men inte riktigt vågat tipsa dig om ashtangayoga. Den är suverän både för kroppen och själen. Dessutom tror jag starkt i att den kan hjälpa dig med att bli gravid.
    Lycka till.
    Kram Nara

    ReplyDelete