Wednesday, October 7, 2009

Burberry coat

Onsdagen blev en lugn och fridfull dag som spenderades i sängen och fotobutiken där jag fått några av mina bilder framkallna. Det hösttypiska vädret där smärtsam kyla blandas med ljumna vindar - var tydliga inslag i dagens val av klädsel. Varm och fantastiskt vacker höstkappa och svarta mockaheels till detta fast med barfota fötter.
Jag har börjat kika runt lite på olika hotell i New York. Det finns nämligen planer på att jag ska fira min 30-års dag där. Och ska jag fira min superstora dag på ett hotell så finns det två fantastiska klassiker jag överväger. The Plaza - detta makalösa palats som restaurerats för 400 miljoner dollar nyligen eller Waldorf Astoria - en sann, elegant klassiker. Vi får se. Kanske finns det något som skulle vara ännu roligare att bo på. Har du annars något tips på ett hotell likt de två exemplena - så let me know.

(Coat, Burberry, Top: Top Shop, jeans, Monroe, heels: Louboutin & Bag: Prada).

14 comments:

  1. Om du väljer The Plaza så finns det tyvärr inga rum med utsikt mot parken längre. Alla de rummen har blivit bostadsrätter. En kompis bodde på Waldorf för två år sedan och blev väldigt besviken. Rummet var slitet och behövdes renoveras men matsal och lobby etc var ju hur fint som helst. Såklart går det att få tag på nyrenoverade rum där också. Lycka till med letandet! New York är fantastiskt just nu! Är du ute i god tid kanske du får bord på fantastiska Per Se! Hälsningar Sara

    ReplyDelete
  2. Wow, så jäkla snygg kappa! Drömmer själv om en klassisk Burberry-trench. Du är priviligerad, du...:)

    ReplyDelete
  3. Hej Stina!
    I love your blogg! :)

    HAr läst den ett bra tag nu, mer än ett år tror jag bestämt.

    Jag är själv utbildad USK och har jobbat på sjukhus, men blev sedan sjukskriven på långtid, 2½ år dvs..

    Men jag försöker att byta yrke helt nu och håller på och jobbar både med kläder/mode/design samt att jag säljer hälsoshots med alaska blåbär, Kyäni.

    Men jag känner fortf hur mycket jag längtar tillbaka till vådrden, och min dröm var att jobba med akutsjukvård eller på Iva, fast nu är haken att jag inte får eller kan jobba som usk med alla tunga lyften och efter att min diagnos ställdes så säger läkaren att jag ska byta yrke.
    men just nu vill jag trotsa min tarm och njursjukdomar och jobba med inom vården iaf, det är där du kommer in.. ;)

    u vill jag fråga dig ifall det är mycket tungalyftpå ditt jobb?
    för jag är sugen på att läsa vidaretill SSK och sen ev jobba på en klinik ist för sjukhus.

    för det verkar kul och jag vill gärna lära mig allting som en ssk får göra på en klinik.

    Så är det ettjobbigt yrke så att säga, när man är halvtids sjuk som mig?

    Uppskattar svar

    keep up the good blog ;)

    mvh Jenny

    fashionismysecondlove.blogg.se


    jennylyckholm@hotmail.com

    ReplyDelete
  4. Tavern on the Green i Central Park! :)

    http://www.tavernonthegreen.com/

    Mvh Angela

    ReplyDelete
  5. Jag e så glad att jag hitta hit till din fina blogg.Du har nåt bra att säga,du förmedlar nåt viktigt-som jag behöver just nu i mitt liv.
    Jag ska börja läsa The Secret nu å hoppas jag lär mej nåt bra och kan utvecklas för jag e i stort behov av det just nu.Jag e så förvirrad...
    Tack för att du skriver Stina!
    <3

    ReplyDelete
  6. Hej,
    Hoppas allt är bra.
    Jag säger bara The St. Regis New York, Bottega veneta suiten, dior suiten osv, kostar en hel del, har tyvärr ej bott där själv men vill gärna.
    www.stregisnewyork.com
    /Angela Gotborn

    ReplyDelete
  7. Jag och min sambo bodde på Morgans Hotel på 237 Madison Avenue (vid 42nd street,) en parallel gata till Fifth Avenue. Anledningen att vi valde den var för att det ingick frukost. Det var inte riktigt sån frukost man kanske är van vid: bagels, philadelphiaost, yoghurt etc, men det var så värt det! Hotellet var väldigt rent och fräscht och personalen hur trevlig och hjälpsam som helst! Vi kunde tom se Empire State Building från vårt fönster! Lycka till! // Sanna

    ReplyDelete
  8. Hej Stina! Jättefin blogg!
    När fyller du 30år? :) Kram

    ReplyDelete
  9. Anonym: Hm, jag har haört flera säga samma sak om Waldrof, det låter ju inget bra alls. Tack för tipsen!

    Nicky: We all love them! kram

    Katarina: Jag äslkar alla sortes kappor från Burberry. De är mina favoriter av allla ytterplagg.

    Jenny: Så trist att höra att du inte mår bar men förhoppningsvis kommer du må bättre. Det är vitkigt att man känner att man gör nytta i livet så jag förstår att du vill jobba så mycket som du orkar. I mitt jobb är dte nästintill inga tunga lyft, däremot konstiga ståställningar när jag behandlar. Att utbilda dig till sjuksköterska och sedan hamna i vården verkar rent utav skadligt för din del så du får väl bestämma dig för att arbeta som som jag gör idag. Det positiva är att man arbetar normala arbetstider och tjänar bättre samt att dte är extremt kul om man är estetiskt lagd, det negativa är att det är ganska stressigt och då du pysslar med människors utseenden måste du vara ganska stark. Men jag säger go girl! Sjuksköterskeyrket är en sådan möjlighet på så många olika sätt.

    Lycka till kära du!

    Angeka: Thanks!

    Anonym: Vad bra att jag kan inspirera. Läs the secret och försök förstå den och ta in budskapet. Jag lovar att du aldirg mer kommer bli densamma om du verkligen förstår. Lycka, lycka till kära du!

    Angela Gotborn: Härligt att höra från dig vännen, ska kika in dina förlsag, gräsligt dyra kan jag tänka mig när de kommer från dig. Blink.

    Sanna: Spännande, ska kolla upp. Tack!

    Anonym: I januari. Vattukvinna så in i bengen!

    ReplyDelete
  10. Tror att The Royalton i NYC skulle passa dig just nu, Stina. Inrett av Philip Starck o renoverat -07. Ljuvligt ombonade rum/sviter.
    ..o inte minst; endast exklusiva hälsosnacks, ekologiskt blåbärsmineralvatten o champagne i minibaren:)

    Kram,
    Erika

    ReplyDelete
  11. i wish ive found you before!

    new nr.1 fan!

    ReplyDelete
  12. For en virkelig luksuriøs opplevelse er selvfølgelig Four Seasons stedet, fantastisk hotell! Forøvrig er jeg ikke enig med andre her, bodde selv på Waldorf Astoria ifjor og var VELDIG fornøyd! Lobbyen, baren og omgivelsene har virkelig et historisk sus over seg. Waldorf er amerikansk kulturhistorie og er rett og slett prakfullt! Servicen var veldig god, og personalet hyggelig. Men be om et nyrenovert rom, det vet jeg kan være lurt for det er litt forskjell der. Noen av rommene kan være litt slitne, dvs bærer preg av fordums eleganse. Mmens andre er helt fantstiske. Beliggenheten på Park Avenue er perfekt, kort avstand til Central Park og motebutikkene i Fifth Avenue, Tiffany, Bergdorf etc....

    Anne

    ReplyDelete
  13. tycker du ska välja mercer hotel, så har du nära till all shopping!
    Malin :)

    ReplyDelete