Monday, October 5, 2009

In our living room

Helgen slutad med att syrran kom över på söndagseftermiddagen. Vi gick ner till kultstället Casablanca och hyrde några klassiker, bland annat den franska tonårsrebellfilmen som Louis Malles regisserat år 1971. "Den första kärleken"är en lyckad kombination av den dekadenta överkassen i sexuell frustration som har ett stort inslag av sjabbiga maneér och vuxenförvirring. Vi hann också med den libanesiska kvinnofilmen Caramel som i mångt och mycket mest påminde om något Almodar skulle kunna ha regisserat. Mellan djupa samtal, chips och en sen kopp kaffe lät vi oss roas av den internationella filmkulturen.

Jag lämnade Lissie på soffan i vardsgrummet i morse bland ljusskenet. Jag tyckte hon såg ut som snövit där hon låg och sov som en liten kattunge.

5 comments:

  1. Vilken fin bild! :) Det låter som att ni hade det riktigt mysigt och trevligt tjejkväll :)

    Ha en toppen dag! Kram/Nicky :)

    ReplyDelete
  2. Hej lilla du! Tycker så synd om dig när det gäller migränen. Antar att du provat allt?Har hört att akupunktur ska vara bra? Inbillar mig även att healing också skulle kunna vara nåt?
    Som sagt du har väl säkert läst och testat det mest.
    Ville mest bara skänka dig en varm tanke.

    Sofia

    ReplyDelete
  3. mysigt, hur ör det med dig vännen?? är det som jag anar hör av dig
    KRAM

    ReplyDelete
  4. Nicky: Det var så mycket energier i luften att du har ingen aning. det var verkligen en fantastisk kväll. Kramar

    Sofia: Ja visst har jag det. Healing rä nog det enda jag inte testat men jag är grymt nyfiken på det, ska boka tid till nästa onsdag.

    Sanna: Well ...

    ReplyDelete
  5. åh älskar casablanca!! där hittar man härligaste filmerna.

    ReplyDelete