Wednesday, October 21, 2009

Leaving again

Så är jag snart på väg igen. Barcelona nästa. Det känns som om jag inte gör annars än far och flyger just nu. Jag har packat hela kvällen och funderat på om 12 par skor är för mycket för fem dagar ... och givetvis insett att det är precis vad det är. Så åtta kändes mer lagom. Men tre jackor, sex kjolar och typ åtta klänningar. Man vet aldrig vad som kan behövas. Min kära väninna har fått försäkra mig både en och två gånger att man kan gå barbent och återigen blir det självklara svaret JA! Så nu ska jag fortsätta kvällen med att kurera mig framför tv:n med färska jordgubbar och Physalis. Vid lunch i morgon står chauffören och väntar på mig och tar mig till fina Taru.


(Blazer: Ralph Lauren)


15 comments:

  1. Det bör du ju klara dig med, antar jag. Och, saknas något kan man ju shoppa dessto mer! Ännu roligare att komma på alla dessa saker man "måste" ha! Är det tillbaka till de mörka rötterna nu eller är bilden gammal? Kanske har missat en toning eller två? Godnatt /Lotta

    ReplyDelete
  2. Önskar dig en trevlig resa och en underbar semester i solen! :)

    Snygg kavaj föressten! ;)

    Godnatt! Kram/Nicky

    ReplyDelete
  3. Hoppas på en underbar resa och hälsa Taru att vi älskar hennes blogg också :)

    Kramar från Caroline

    ReplyDelete
  4. En fråga, jag undrar har inte du tystnadsplikt på kliniken du jobbar?
    Läste ett inlägg på Anna Hibbs blogg som gjorde mig orolig?
    Man väljer du klinik och hoppas att det som sägs där stannar inom väggarna.
    Hoppas du har en bra resa. Trevlig helg!
    H:son

    ReplyDelete
  5. omggggg

    stina har du sett vad kissie skrivit på sin blogg om er och varför har hon en bild på just dig,,,
    fyyyyyyyyyyyyy bara för ni säger till henne att det man inte ska spruta hur mycket som helst flippar hon och snackar skit om errrrrrrr..........
    uschhhhhhhhhhhh tycker ni är dom mest proffesionella och dom bästa i sthlm, ni är ärliga innan ni tänker på pengar,,,, bäst e ni ..
    men karma is a bitch allt hon säger ´kommer hon få tillbaka den skitungen

    ReplyDelete
  6. Hej Stina!

    Jag undrar vad du har för utbildning osv? Jag har snart tänkt att börja plugga så det vore kul att veta vilken väg du gick!

    Tack för en jättebra blogg. Älskar dina bilder!

    Kram Louise

    ReplyDelete
  7. Hej!

    Ville bara berätta att jag tror att bloggerskan kissie lagt ut en bild på dig på hennes blogg :/

    Mvh trogen läsare :)

    ReplyDelete
  8. Hoppas du får en supertrevlig vistelse i Barcelona!

    Sofia

    ReplyDelete
  9. Hej Stina,

    du brukar aldrig svara på dem kommentarer du får, men jag hoppas verkligen att jag får ett svar på denna fråga :-)

    Om man nu inte är säker på att man tappar hår och om man nu märkt att håret blivit lite tunnare vad bör man göra för att veta om man nu tappar håret eller inte? Vart kan man kolla upp det för säkerhetsskull? Någon klinik eller frisör? vad är ditt tips? bara för att kolla upp om det är något vanligt eller om man nu tappar håret.. Vore så tacksam om du svarade skulle uppskattas enormt!!


    Ha en fin dag! /Lauren

    ReplyDelete
  10. Hej! Du borde kolla vad Kissie skrivit om Ellipsekliniken i sin blogg, där hon bland annat hängt ut dig.

    ReplyDelete
  11. Hej Stina,

    Hoppas att du haft en skön semester :)
    Längtar efter att du bloggar igen, hoppas att du visar massor med vackra bilder sen.
    Ha en bra dag
    Kram Alexandra

    ReplyDelete
  12. underbart ta hand om dig och ha det så mysigt och gosigt som du kan
    KRAMISAR

    ReplyDelete
  13. ANGÅENDE KISSIES INLÄGG: Jag tänker inte beblanda mig med struntprat och idioti som jag skulle kalla det som florerat om mig de senaste dagarna när jag befunnit mig vid sydligare breddgrader. Men jag kan berätta att det enda jag gjort är att dementera Kissie som läpppatient under några månader. Med andra ord har jag aldrig yttrat ett ord om Kisse till någon eller för någon då jag givetivs lyder under tystnadspliktslagen och väger den mycket tungt. Men när jag får kommentarer och mail som undrar hur jag tänkte när jag behandlade Kissies läppar - när jag aldrig satt ett finger i närheten av hennes läppar har jag lagen på min sida beträffande att få dementera sådan falsk information.

    Att det sedan blivit sådan hysteri kring detta tänker jag inte kommentera för det är under min värdighet och vad jag står för. Jag kommer aldrig behandla för unga tjejer oavsett om jag själv har stora läppar eller inte. För mig handlar det om en mogen moral och min syn på professionalism. Så mycket mer har jag inte att säga om detta.

    /Vänligen
    Stina Auer

    ReplyDelete
  14. Lotta: Nej det är bara en gammal bild!

    Caroline: Det ska jag göra!

    Louise: Jag har läst med. ett år, syrrautbildningen tre år och sedan typ 14 stycken firstående estetiska utbildningar efter det. Lycka till*

    Laure: Jag svarar nästan alltid på alla frågor, förösker i allafall ...

    Gå till vårdcentralen och be dem kolla upp dina järnvärden och andra vitaminer och mineraler. Kan vara så att du har b-vitaminbrist eller kanske j'rnbrist. Håret är liksom huden en bra mätare på hur den inre kroppen mår men man ska också veta det att det är fullkomligt normalt att tappa mellan 1-300hårstrån per dag. I vissa perioder tappar man helt enkelt mer hår än andra perioder och det har att göra med dina hårcyklar som du har flera av. Håret ligger i olika faser där det antingen växer, vilar eller reproducerar sig och det kan hända att du är i någon av faserna som gör att du tappar lite mer hår. Om det bara är på toppen av skalpen du tappar hår bör du kolla upp att det inte är ärftligt håravfall du drabbats av, detta är sällsynt hos kvinnor men fullt möjligt. Men jag tror att du helt enkelt behöver se över dina värden.

    Lycka till!

    Alexnarda: Det kommer inom kort!

    ReplyDelete
  15. Tack för idag! Är lika nöjd som vanligt...
    Kram Elita ;)

    ReplyDelete