Thursday, October 8, 2009

Red lips

Min mamma har alltid haft vackra rödmålade läppar. Röda läppar på landet när hon förövrigt är osminkad, röda läppar när vi är ute med båten eller när vi gått omkring och skrotat hemma. För mig att röda läppstiftsläppar en kvinna/mamma personifierad. Jag tycker det är så vackert.
Men alltsedan jag förstorade läpparna (vilket var många år sedan) har jag haft en stark känsla att röda läppar blir för mycket på mig.
Men till två stycken olika tillställningar i morgon tror jag minsann att det blir en enkel klädsel och ett par knallröda läppar som får bli min kvällsaccossear. Om jag tycker det är lika kul som jag tycker nu ikväll när jag testar mitt nyinköpta läppstift vill säga. Annars får det förmodligen bli min vanliga mer naturliga sminkning. Men det vore kul att gå omkring som en riktig pussmun.

(Min hy mår förövrigt otroligt bra just nu efter en IPL - behandling, medicinsk hudvård från Jan Marini och i.d make upen som jag förövrigt varmt rekommenderar efter några veckors användande. Att satsa på huden är precis som med håret. Mår huden bra känner man sig både finare och fräschare.)

10 comments:

  1. Röda läppar och enkel ögonmake är min favorit of all times! Inte på mig själv dock! ;)

    http://metrobloggen.se/Tobias

    ReplyDelete
  2. Your lips are LUSHES! Riktigt söt hund :)

    Ha det bäst! Kramar/Nicky :)

    ReplyDelete
  3. Vackra du. Röda läppar passar dig utmärkt!

    ReplyDelete
  4. Jag har precis varit på undersökning idag på ellipsekliniken, och ska göra min första IPL-behandling om två veckor. Jag har lite brustna blodkärl och blossar lätt upp om kinderna vid värme/kyla/fysisk ansträngning etc.

    Jag vill bara tacka dig för tipset, känner mig peppad att testa detta!

    Kram från en läsare :)

    ReplyDelete
  5. Hej! Vilker fint läppstift, vilket märke?

    ReplyDelete
  6. Läppar, läppar, läppar.... Jag älskar läppar!
    Du har gjort mina läppar vackra några gånger och jag fullkomligt älskade dom då! Men som mammaledig så räcker inte pengarna riktigt till så dom tynar bort sakta men säkert. Men inför min bröllopsdag i Mars så ska jag nog försöka unna mig ett par vackra läppar igen.

    ReplyDelete
  7. Tobias: Ja, jag med!


    Jag älskar ...: Tack, ja jag hade läppstiftet på mig igår ...

    Taru: Tack kära vän.

    Anonym: Hos mig? Vad kul! Du kommer älska det!

    Anonym: Det är från Nivea, färg 25

    Cattis: Vad kul! Välkommen när du känner dig redo. Klinikens nummer 08 441 81 48 See you!

    ReplyDelete
  8. Jag har också gjort mina läppar hos underbara Stina några gånger! Sjukt snygg blev jag. Tack Stina, du är bäst.

    Kram frän en annan sida
    av kosmos.

    ReplyDelete
  9. Har ju gjort N-litebehandling i GBG, sista behandligen för typ tre veckor sedan, och samtidigt köpte jag några Jan Marini-produkter. Längtar nu ivrigt efter resultat... ;)

    ReplyDelete
  10. Hej, Läste att du gjort IPL behandling. Jag skulle vilja göra någon liknande behandling för att få en jämnare hud med finare lyster. Har lite små ärr och något stora porer. Vad skulle du rekommendera? Mycket bra blogg med spännande och inspirerande läsning :-)

    ReplyDelete