Tuesday, October 20, 2009

Sick

Det är inte roligt alls att ligga hemma med halsont och feber. Men mitt fullspäckade schema förra veckan har tydligt nog tagit ut sin rätt - jag borde vetat bättre än att tro att jag vore en robot som inte hade samma fundamentala behov som alla andra tvåbenta varelser kräver för att fungera och hålla sig friska. I kväll var det ett spännande Kabbalahmöte med fyra andra visa donnor som jag skulle medverkat i som jag tyvärr inte kan i nuläget. Och på torsdag bär det iväg till Barcelona för en riktig tjejweekend. Jag ska stanna i soffan under täcket med alla vitaminer jag kan få tag på så att jag är frisk och kry tills dess. Men det verkar gå många olika förkylningar och eländen nu. Eller hur?

5 comments:

  1. Gumman, krya på dig! Jo, det är många förkylningar som florerar nu, tycker att alla går runt och snörvlar mest hela tiden. Ta hand om dig och mys under täcket och kika på tv/film och drick mycket vatten.

    Puss & Kram

    ReplyDelete
  2. Skickar lite krya-på-dig-kramar en grå och lite småtrist tisdag. Vi har förkylning och halsont även i den här lägenheten, inte roligt. En massa varmt te med ingefära och honung gör att det känns lite roligare i alla fall. Hoppas verkligen att du blir frisk till Barcelona. Kram, Lotta

    ReplyDelete
  3. Hej Stina :) Skrev i ett tidigare inlägg och frågade dig om "dikten" man ska läsa upp när man utför "red Sting" cermonin. Har letat och letat men hittar den bara på engelska och hebreiska. Skulle verkligen uppskatta om du kunde skicka den till mig på Svenska! Min adress är stromberg_m@live.se Och du, du måste ta hand om dig..du verkar ha mycket i ditt liv, vilket är härligt, men glöm för guds skull inte att ta hand om dig själv! Även om jag verkligen saknar din inlägg när de ibland bli lite färre så är det absolut viktigaste att du inte stressar sönder dig själv! Min ordination är sömn..sömn sömn och mera sömn. Det kan verkligen göra underverk!

    Kram Maria S

    ReplyDelete
  4. Maria: Jag har svarat dig där du skrev frågan: dikten heter Ben Porats dikt. Kolla där du sytällde fårgan! Lycka till

    ReplyDelete
  5. Hej igen Stina, jo jag såg att du svarat där, och har sökt på Ben Porats Prayer halva kvällen men hittar den trots allt inte. Hoppades på att du kunde maila den eller möjligen lägga ut den här? Förstår om du är trött å förkyld..men när du har ork och energi så vore jag jätte tacksam om jag på något sätt kunde få tag i den (länk till sida på nätet där den finns?)! Krya på dig!

    Kram Maria

    ReplyDelete