Monday, October 12, 2009

Stina Auer

BEING A WOMAN TODAY

Att vara kvinna kan var en extremt lyckad lott men så också en svår uppgift att leva sig igenom utan att bli fångad i omvårldens bubbla av dubbelmoraler och "antingen eller princip". Att ständigt bedömmas för sitt utseende och ibland inse att man är fångad av det själv - för att i andra sekunden tvingas överbevisa att intelligens, allmänbildning och intellekt sitter lika självklart nära tillhands som hos vilken man som helst. Att tvingas klä sig i mer sofistikerade kläder för att bli tagen på allvar av både arbetskollegor men därutöver även okända kvinnor som har för vana att spänna blicken i nykomlingar som verkar begåvats med kvicka hjärnceller och ett vackert yttre. Att få kämpa för samma rättigheter till lön och utveckling, ställningar i samhället och ledarpositioner - ja det krävs ett starkt pyske för att orka kriga när till och med kvinnor själva allt för ofta krigar mot sitt eget kön. Jag vill skicka kvinnlig styrka, kärlek och ett stort fång mod till mina medsystrar som kämpar för godhet, snällhet utan att för den delen förkasta sig själva och sitt yttre, viljan till utveckling eller intelligens. Jag känner oerhörd respekt för alla kvinnor som banar väg för resterande kvinnor ute i arbetslivet, som vågar göra karriärer genom arbete eller familj, genom betydande företagsanda och skaparglädje. Som mottar andra kvinnor med samma respekt och intresse som de själva önskar känna. Som är så stora i sin egen person att man vågar visa ödmjukhet och vänlighet mot andra lyckade eller kämpande människor.


En vacker, vänlig och lyckad vacker kvinna är inget hot - hon är en inspirationskälla. Jag ser till att ha minst en handfull sådana kvinnor i mitt liv som hela tiden förgyller mina ögon och väcker kreativiteten inuti mig. Men jag blir lika glad åt att träffa kvinnor som dessa i mina patienter, kvinnor på gatan och andra okända tjejer som vågar stå ut med både hjärta och klarsynthet.

15 comments:

  1. Du är en inspirationskälla för mig!
    Du har inspirerat mig till att starta en blogg och till att läsa "the secret", vilket har berikat mitt liv! Du är en vacker människa Stina och dom personer som har dig i sitt liv är lyckligt lottade!
    Kram!

    ReplyDelete
  2. Shit, ville inte skriva riktigt än, men nu har nöden ingen lag som det heter. Jag höll som bäst på att läsa in mig på dig, din gamla blogg, när det helt plötsligt inte går att komma åt den längre! Vad har hänt? Vem tar detta sanna nöje från mig? Snälla söta Stina, du skriver så vackert och lägger ut vackra bilder som skapar ett oändligt ha-begär. Vill du undersöka hur jag ska kunna fortsätta min njutning i din gamla värld, kom så långt att ni precis skulle åka till Kina och jag vill ju så gärna se alla dessa bilder. Mvh, Lotta

    ReplyDelete
  3. Genuin harmoni, Stina. Det är vad du förmedlar. Jag uppskattar din ständiga kombination av bilder och text. En lika stor del av hjärta, intellekt och yta. Precis om det ska vara.

    Att vara vacker både mentalt och till det yttre är för mig zenit. Och du ger mig inspirationen att aldrig vilja försumma det ena till förmån för det andra!

    ReplyDelete
  4. Du är kvinnan du skriver om. Tack, för inspirationen!

    ReplyDelete
  5. Vad fantastiskt att höra, det är ju så det bör vara! Tack! Kram Cilla

    ReplyDelete
  6. Du är allt det där själv!
    Älskar dig min fina fina vän.
    Puss Cissi

    ReplyDelete
  7. Prinsessan: Vad underbart, jag vill att hela välrden ska ha läst "the secret", jag tror den blir bättre då ... Tack för din afina ord.

    Lotta: Ja, jag stängde ner den igår. Den var så personlig och jag orkar inte längre med att dela mitt liv så. Men man kan tydligen göra så att vissa kan ha tillgång till den, ska se om jag kan fixa den så får du lämna din mail eller skapa ett googlekonto så du får tillgång till den genom inloggning ...

    Mia: Ja visst är det Zenit. Verkligen. Tack för dina fina ord!

    Katrin: Nja, men jag jag strävar efter att bli.

    Cilla: Precis! kram

    Cissi: Cissi - me amor. Puss

    ReplyDelete
  8. Du är helt fantastisk.
    PRECIS så!

    ReplyDelete
  9. Hej Stina!
    Du är så härlig tjej, snygg stil och din blogg är så himla kul att följa :)
    Jag funderar på botox i pannan och restylane i läpparna, är 40 år och har funderat länge på det..saken är den att den enda jag vill göra det hos är dig, du verkar superduktig och jag skulle känna mig trygg med ett bra resultat.
    Bor så himla långt bort (Luleå) men till våren ska jag ner till Stockholm.Jag undrar om ni har något specialpris om man gör flera behandlingar samtidigt?
    Kram Susan

    ReplyDelete
  10. Har precis hittat till din blogg,jag länkade från Rebecca Simonsson,vill bara säga att din blogg är både vacker o inspirerande,många kloka ord,vackra bilder mvh Monick

    ReplyDelete
  11. Är ibland inne och läser olika bloggar, men tröttnar snabbt och stänger ner. Men Stina, ditt språk inspirerar verkligen. Man vill bara läsa mer. Det är intressant och spännande. Jag tycker också att du lyckas med kombinera dina texter och bilder väldigt väl. Jag känner glädje och hopp när jag läser din blogg. Go Girl.

    ReplyDelete
  12. Världens bästa inlägg! Och vacker bild!

    ReplyDelete
  13. Stina
    Du är och förblir alltid... i mina ögon en otroligt vacker, enastående ung kvinna med ett oändligt inre som gör mig mållös... sist men inte minst du är otroligt kunnig 6 proffsig inom ditt yrke.

    Tack för att du finns och gör livet lite mer glittrigt och glamoröst för oss äldre möss med grå tinningars charm men som gillar att göra oss fina med lite botox och restylane när rynkorna och påsarna känns allt för påtagliga och trista. Som sagt ringar är vackra men dock ej under ögonen.

    Livet blir liksom lite roligare när man känner sig vacker när man tittar sig i spegeln och när alla runt omkring säger vad pigg och glad och snygg man ser ut...:)
    hur kul är det att höra varje dag....åhhhh vad du ser trött ut när man inte är det...hum...nåja.

    Din blogg är underbar, vackra bilder, rolig och innehållsrik på alla vis. Man blir helt sonika en smula mer lyclig när man läser din blogg.

    Ha en underbar vecka Stina
    Stor Kram från _L_

    ReplyDelete
  14. Jag tycker nog att det här var bland den mest pricksäkra och kloka betraktelsen jag läst på länge. Du är inspiration för mig! Keep up the good spirit!

    ReplyDelete
  15. Jag inspireras så av din vackra och intressanta blogg Stina. Tror inte jag läs någon blogg som har tilltalat mig så otroigt mycket som din gör! Dina tankar, kloka ord och bilder har hjälp mig mycke att kunna sätta mig ner och vara ner och bara läsa och läsa.
    Därför blev jag med såå ledsen när jag märkte att du stängt ner din gamla blogg som jag fortfarande tycker om att läsa! Vill så gärna fortsätta läsa den om det fanns möjlighet som du sa, om man får maila sin mailadress till dig? :)

    ta hand om dej vännen och vi är starka kvinnor det vet du även fast vi har våra dagar, som vi faktsikt får ha!


    Sanna

    ReplyDelete