Saturday, October 3, 2009

Taking a bath

Det är så underbart - för varje dag som går är det som att jag kommer på en ny mysig ingrediens som hör hösten och mörkret till. I morse hade jag återigen grinig huvudvärk och kom då plötsligen på att jag brukade bada nästan så ofta som varannan dag förra året. Så med nyinhandlade vaniljdoftljus, en avslappnande rökelse och nedsläckta lampor var det i vårt badkar som jag spenderade förmiddagen. Tankarna flödade så fritt. Kroppen kändes varm och behaglig medan huvudvärken sakteligen började tona ner. Det här kommer blir en återkommande vana. Höstens mysfaktor är verkligen förträfflig! Mörkret ger mig ett lugn som jag helt enkelt älskar.

4 comments:

  1. Vad mysigt det ser ut! :) Jag älskar att ta långa bad, det är så rogivande.

    Ha en fortsatt trevlig helg! Kram/Nicky :)

    ReplyDelete
  2. Mysigt...
    Sorry att jag är såå dålig att höra av mig har det inte så där jätte toppen just nu, ...
    vet inte vad jag vill och hur jag vill ha det ens..
    ta hand om dig du finns i mina tankar hela tiden..

    ReplyDelete
  3. Nicky: Det är en underskattat trevlighet som ajg ska göra oftare. Kram

    Camilla: I will!

    Sanna: Vi träffas nästa vecka baby.

    ReplyDelete