Tuesday, November 10, 2009

Butter

Planen igår var att komma hem och ta tag i mina efterlängtade kvällspromenader med lite styrketräning. Men i stället ställde jag mig i husmoderns fotspår och lagade riktig, svensk middag med smör, smör, smör så det dröp om maten. Hemmagjord potatismos med ett halvt paket Bregott i, tillplattade pannbiffar med gyllengul lök och smörslungade Hericot verts blev en sagolik middagsnjutelse - och det var två portioner som slank i mig. När jag skulle sova var jag så mätt att jag hade svårt att somna. Men så kan det gå ibland.

4 comments:

  1. Du behövde säkert den där goda maten! MMM...mums! Du får ta nya tag idag och försöka komma ut på promenad.

    Puss&Kram

    ReplyDelete
  2. Mmumms ser gott och nyttigt ut :)
    Din fisk gratäng är fortfarande favorit i vår hem
    Hoppas att du kan ge tid till kroppen idag :)
    Lycka till gumman
    Nara

    ReplyDelete
  3. Hej!

    Vill tacka dig för att du svarade på mina frågor här nedan (alla alla andras frågor med- wow det blev många frågor!).

    Jag funderar på plastikkirurgi men har inte funderat färdigt än, jag förstår att det känns lite tveksamt för dig att ge mig namn eftersom det är en stor sak och man har olika smak. Men jag är oerhört tacksam för att du gav mig något att gå på, nu har jag ett par namn att kolla upp. Kanske leder det till en operation, kanske inte. Tack för att du hjälpte till! Det är nämligen ganska svårt att få info kring detta men jag tänkte att du har lite info eftersom du jobbar i branschen. Ingen verkar nämligen någonsin har gjort en näsplastik ;) Känns som det är "skämsigt"!

    Kram
    Sofia

    ReplyDelete
  4. Ingela: Nu har jag tagit två promenader. Så skönt. Puss

    Nara: Men gud så kul! Den är favorit här också!

    Sofia:Ingen fara, hör av dig om det är något annat jag kan hjläpa dig med kära du!

    ReplyDelete