Sunday, November 15, 2009

Cosy

Så stannade jag hemma i soffan igår trots trevligheter ute på stan och hos vänner. Men magkänslan sade åt mig att det var i lugnets vrå jag skulle spendera de nattliga timmarna och jag lyssnade som jag alltid försöker göra. Lite chips, julmust och en skål godis senare småslumrade jag framför boxen med Six feet under och flög upp ur soffan efter midnatt då det plötsligen blutades på dörren och ringdes på dörrklockan som för kung och fosterland. Syrran och hennes väninnor spontankomöver - med pickalurvig påbrå - och ville få sig en liten grogg innan de svängde sina lurviga på en fest bara några minuter från oss. Så. Någon halvtimme senare var Drambuieflaskan slut och de underbara lejoninnorna hade så spatserat vidare medan jag återigen kröp ner under filten och njöt av lugnets stilla vrå.

3 comments:

  1. Oh, den där godisskalen väcker liksom habegär! ;)

    ReplyDelete
  2. Ja, usch ja, jag fick precis samma reaktion! :)

    ReplyDelete
  3. Julmust och smågodis!!! Å så gott. Jag befinner mig i Afrika långt från julmust och smågodis. Jag följer din blogg lite oregelbundet, men återkommer så fort jag får tillfälle att sitta uppkopplad. Våra liv är så olika men det är det som gör det så spännande, att få titta in i din så annorlunda men helt klart underbara värld.
    Hälsningar Christina

    ReplyDelete