Thursday, November 12, 2009

Emotions

Jag är inne i en känslomässig bergochdalbana just nu. Jag märker hur jag fräser betydligt mer än nödvändigt, äter stora mängder av min favoritchoklad och tittar på oändliga timmar av min favoritserie Entourage där den psykotiska karaktären Ari är mina absoluta drömman för tillfället. Någon som kan ge mig en verbal utmaning, någon som tar kommandot och som ordnar upp saker och ting man själv inte orkar. Därför blev jag riktigt förbannad när min Blackberry kom med posten idag och jag insåg att jag inte får igång vare sig internet eller intern-smsen själv.
En hel påse kakaodoppade mandlar senare var jag ute på en rask promenad i mörkret och dundrade fram i klar och tydlig förvirringsilska. Men. Sådana dagar är också dagar. Och jag kände mig i allafall fin idag i mina kläder och tycker färgen på håret är grym. Alltid något. Kanhända är det "de" dagarna som håller på att ruinera mina normala hormonvärden.

(Safaridress: Diane von Furstenberg.)

6 comments:

  1. Jag älskar ditt vackra språk, det är en fröjd att läsa dina ord.

    ReplyDelete
  2. Fräsande som en arg katt eller inte, du är väldigt vacker gumman! :)

    Att ha någon att luta sig tillbaka på och som styr upp saker som man inte riktigt klarar själv är betryggande.

    Puss&Kram
    Ingela

    ReplyDelete
  3. Tänkte precis när jag såg bilden, att håret var otroligt snyggt i nyans! Näst intill perfektion, kan man säga :)

    ReplyDelete
  4. Testa rosenrot (arctic root) den återskapar balansen i kroppen. Har även hjälpt kvinnor att bli gravida. En person som står mig nära har ätit lyckopiller i många år och har gått över till rosenrot efter att jag köpt det och är nu hur pigg och glad som helst från att ha sovit bort hela dagar och varit konstant trött.

    Kan vara värt ett försök.

    ReplyDelete
  5. Camilla: Underbart, jag blir så glad! Tack.

    Ingela: Dito! Puss

    mini: Tusen tack, det är Corinne på Corinne & Friends som vi kan tacka den här gången.

    Jessica: Helt klart värt ett försök. Jag åt den för något år sedan då vi kämpade med barn och så men inte hjälpte det. Tack för omtanken.

    ReplyDelete
  6. KRAM!

    Jag kan bara hålla med, du är fantastiskt vacker och har vad jag skulle vilja kalla den perfekta hårfärgen.

    Sofia

    ReplyDelete