Wednesday, November 18, 2009

Energy


Den själsliga intuitionen/lagen om attraktion/universiella krafter/änglar/kharman - kalla den vad du vill - men i mitt liv är dessa mystiska krafter ständigt närvarande och jag älskar att de leder mig rätt i livet. I går kväll hade jag migränen dunkandes i huvudet. Peter är bortrest och jag låg i sängen och försökte läsa mina böcker. Klockan var runt halv två på natten och jag hade hela tiden en märklig känsla över att jag inte fick somna trots att min enda längtan var att falla till ro och sluta ögonen. Plötsligen fick jag en hungerattack utan dess like. Det sved i magen trots att jag ätit en stor portion mat och jag fick samtidigt en tydlig föraning om att jag måste gå upp och ut i lägenheten. Jag kunde inte tro mina ögon när jag gick förbi vardagsrummet. Där stod sex ljus och brann för fullt. Jag hade glömt och släcka dem. Någon ute i våra energifält försökte få mig att förstå att jag måste släcka dem innan jag fick somna. Jag kände rysningarna sprida sig som fukt längst kroppen och jag tackade högt ut i luften den som lett mig upp ur sängen. Väl tillbaka i sovrummet somnade jag så fort ögonbindeln lagts över ögonen. Jag är så tacksam över att jag har så starka krafter som vakar över mig och jag är så tacksam över att mamma alltid manat mig att utveckla min förmåga att lyssna på min intuition.
(Cardigan: mothers old one, Belt: Chloé.)

7 comments:

  1. Oj oj,vilkem tur och vad fantastiskt att ha denna kraft.
    Ta hand om dig
    Sofia

    ReplyDelete
  2. Jag är likadan, men har för vana att kalla dessa händelser för -Kvinnlig intution-. Men ibland så frestas jag över att utforska om det kanske handlar om någonting mer är "bara" intution. Jag fick boken The Secret i 30-års present i oktober, ska ta och öppna den i kväll.

    Hälsningar en trogen läsare sedan ca 1 år.

    ReplyDelete
  3. Hej Stina!! Jag bara undrar om Du har några tips på hur man kan göra för att lära sig att följa sin intuition. Kan alla lära sig det??
    Älskar din blogg!! Det är höjdpunkten på dagen att gå in här och läsa!! Kram Jennie.

    ReplyDelete
  4. Vilken fantastisk känsla! Jag är helt övertygad om att vi har starkare makter med oss i vårt vardagliga liv. Jag har ofta känningar om att saker och ting kommer att ske innan det händer. Drömde och kände på mig mina föräldras skilsmässa innan jag fick veta den (jag var då 27 år). Jag har även en annan historia om vad makterna styr över, men den är lite längre och mycket känsligare (handlar om barn). Om du vill kan jag berätta den. Kram, Lotta

    ReplyDelete
  5. Sofia: Ja, den är så häftig!!

    Anonym: Men så underbart att du läst så länge, ja bloggen har jag skrivit i tre år dock inte på denna adress, här har jag ju bara skrivit snart ett halvår. Men då vet du rätt mycket om mig! Kvinnlig intuition är ett annat begrepp som jag också oibland kallar det. Jag tror att vi kvinnor bär på ett sinne som männen inte har och det är en viktig funktion för att vi är menade att bli mödrar och på så vis ha möjlighet att skydda våra barn. Då kan man behöva ett sjätte sinne. Mamma ringer ofta mig helt apropå ooh säger " det kändes som om jag behövde ringa dig Stina " och då kanske jag sitter och gråter eller mår dåligt över något. Jag har aldirg känns samma sak från mäns sida men de kanske har kraften också. Den universiella energin har alla, oberoende kön och alla kan lära sig styra sitt eget liv till hur det ska bli med hjälp av sina tankar - men just dne intuitionen som jag pratar om tror jag nästan är mest kvinnor som har. Eller så är vi bara bättre lyssnare?

    Härligt att du ska börja läsa The Secret. Inte en dag för tidigt! Lycka till!

    Jennie: Absolut! Jag har ett grymt tips. Varje gång du ska ta ett beslut, litet som stort så har ALLA en första känsla. Den kan var svag, den kan vara strak men lyssna mycket noggrant på den och följ den ALLTID så ska du se att du övar upp din intuition och den kommer bara bli starkare och starkare.
    Tips nummer två är att varje gång det ringer så ska du stanna upp några sekunder och känna efter i magen vet det kan vara. Tillslut kommer du ha 80% rätt för du lär dig att öva upp din undermedvetna förmåga till ditt sjätte sinne! Lycka till och tänk på att det kräver övnining, övning coh övning! Kram stina

    Lotta: Gud så hemskt men spännande med ina föräldrars skilsmässa. Du måste ha blivit rädd när du insåg att du haft en sanndröm ...

    BERÄTTAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kram Stina

    ReplyDelete
  6. Min dotter har något runt omkring sig på bilderna som hon tar på sig , fenomenet heter ORBS. JAg kan även bekräfta att det finns något som vägleder henne och vakar över henne och detta känner hon själv. MVH MArgareta vi ses den 17/12




























    Hej stina

    ReplyDelete
  7. Margaretha: Ja, jag har sett det där och läst om det för en herrans massa år sedan, vad betyder det? Är det bara en aura med energifält eller något annat? Kram stina

    ReplyDelete