Monday, November 30, 2009

Gift

Egentligen var denna älsklingskofta/klänning i mjukaste cashmereblandning en juklapp till mig från Peter. Den har varit med i vartenda modemagasin den här hösten och det var en svår uppgift att hitta ett exemplar kvar i min storlek. Jag köpte den på hans kort utomlands och meningen var att jag skulle få bort den från näthinnan och bli överraskad som ett litet barn på självaste julafton. Men jag kan inte vänta och är känd för mitt bristande tålamod när det är något jag verkligen vill ha. Så härom dagen gick jag med tindrande ögon fram till honom och frågade om det möjligtvis inte var så att jag kunde få koftan ändå, trots julklappsplaner. Det finns ju liksom så mycket annat fint jag önskar mig på julklappslistan i år. Nintendo DS nya Super Mario till exempel, ett tvspel till mitt vita, snygga och ypperligt praktiska mininintendo för alla resor och trista väntetider.
När jag kurrat tillräckligt länge insåg även Peter hur fin jag faktiskt var i den varma och barcelonapassande lilla skapelsen. Och ja ... nu är den min. Med all rätt för jag kan knappt minnas när han gav mig en överraskningspresent senast.
Vem som har designat den? Givetvis min favoritdesigner det här året - Diane von Furstenberg.

5 comments:

  1. Toksnygg på dej lady!

    ReplyDelete
  2. Fullständigt Uuderbar! Ja, varför vänta, bara att fortsätta att pricka av den ena lilla julklappen efter den andra på din lista istället! Ha en härlig kväll, kram

    ReplyDelete
  3. Stina din snygging, vad har du gjort med din gamla blogg? Det jag mest vill åt är dina inlägg om The Secret & Kabbalah.

    Ta väl hand om dig!!!

    ReplyDelete
  4. Tjusig du är! Och jag gillade verkligen bilden på kyrkan i dimma. Du är en bra fotograf.

    Jag har en fråga: Kan man förbereda sin hud inför en IPL-behandling, tex med hjälp av någon Jan Marini-produkt? Jag vet att en kemisk peeling på din klinik kanske vore det bästa inför en IPL-behandling, men har tyvärr inte råd med en sådan just nu.
    Har i ett års tid använt fyra basprodukter av Jan Marini (bioglycolic cleanser, A-vitamincremen, bioglycolic cream och C-esta) Köpte dem av dig på Ellipse och gillar dem mycket!
    Men som sagt: Hur förbereda inför IPL så att behandlingen ger bästa möjliga resultat? Jag har fin hy som jag tar hand om, men är över 30 så den börjar ändå hänga lite på kinderna och se lite trött ut.
    Hälsningar Lovisa, läsare sedan länge

    ReplyDelete
  5. Nina: Toktack!

    Lotta: Exakt my point!

    Heoric: Den är nedlaggd men vill du läsa så maila din mailadres så får du läsmöjlighet.

    Lovisa: Tack, jag gillar kyrkor. Du ska förbereda den med JM, helt korekkt. Då uteslutaer du a-vitaminkrämern en vecka innan , annars gör du inget mer förutom att boka en tid!

    Lycka till
    Stina

    ReplyDelete