Tuesday, November 24, 2009

Golden leaf

Kvällen spenderades omkringvandrandes mellan mina favoritinredningsbutiker, på innerstadens kvällsstilla gator och med ögonen dränkta i skyltfönster medan tankarna flödade så befriande fritt. När en vanlig, ensam promenad känns långt borta är det en ypperlig idé att gå fort mellan olika butiker och få kreativ inspiration. Nu vet jag vilken stående sittpuff jag vill ha från Missoni och att den eventuella nya Balenciagaväskan ska vara i en cafeaulaitdoppad nyans. Jag vet att den vackra röda kappan från Max Mara är lite för dyr, att ett par runt, draperade silkeskuddar i beigeguld blev mina, att jag fortfarande finner det mysigt att titta in i folks hem (och mörket låter varje fönster bli som en levande biograf med fritt inträde till att beskåda små glimtar av människors liv) att det finns en ljusstake med små svalor som jag bara älskar, att vinterkylan än låter sig dröja och att det är så mycket orättvisor ute på gatorna i vårt till ytan civiliserade samhälle. I huvudet nynnandes den här vackra melodin och ibland kändes det som om jag stod utanför mig själv och hela världen.

(Det vackra lövhalsbandet i äkta guld innehåller faktiskt ett äkta löv. Det är en australiensisk designer som tillverkar dem och jag köpte det när vi var där 2006.)

9 comments:

  1. Är det ett födelsemärke du har under nedre läppen?

    ReplyDelete
  2. Hej fina Stina, hur mycket kostade din Blackberry & vart köpte du den??


    Mvh
    Sureyya

    ReplyDelete
  3. Hej Stina!

    Du har så himla vita och fräscha tänder jag undrar hur du får de så pass vita?? använder du någon speciell tandkräm, tandborste? eller gör du något annat? isåfall vad? skuulle mer än gärna vilja veta det.. Vore så otroligt tacksam om du svarade på dessa frågor :)


    Ha en fin dag! Mvh Heidi

    ReplyDelete
  4. Hej Hej! Jag har hört så många gå till dig för att fylla på läpparna och folk som har problem med hyn t.e.x folk som har acne mm mm..

    Nu är min fråga för ett par veckor sedan var jag inne på en tjejs blogg då hon skrivit att du gett henne ett par produkter för hennes hy då hon tydligen hade lite acne problem... så jag vart lite osäker för jag har lite problem med min hy och skulle jätte gärna vilja boka in en tid hos dig men vet riktigt inte om min hy kommer att bli bättre om jag nu använder produkter.. för jag vill jätte gärna besöka en bra klinik som verkligen ger de produkter som gör att man får en helt underbar resultat vissa ger ju bara en hel del produkter utan resultat vilket är trist och jag är faktiskt trött på sånt.. skulle gärna vilja höra vad du har att säga om detta skulle göra mig jätte glad om jag fick ett svar =)


    Tack på förhand! /Gözde

    ReplyDelete
  5. Anonym: Hm ... nej, har du aldrig sett mig tidigare? Det är ett munsår som kom efter alla mina antobiotikakurer. Visst är det snyggt? Njiet.

    sureyya: Hm, jag vte inte exakt men jag gissar på mellan 4-7000kr. Sedan blir det med alla tilläggstjänster som behvös ungefär 1000kr i månaden i fasta avgifter. Men då får du använda internet, BBM, SMS och telefoni hur mcyket du vill. Du måste ha ett speciellt paket för BLackberryn. Jag har tre som operatör med även Telenor har nät som fungerar med Blackberryn. Den är helt makalös, den bästa någonsin, jag är så nöjd!

    Heidi: Har jag? Jag blekte mina tänder för snart tre år sedan tror jag det var, sedan använder jag alltid surörö när jag är hemme och dricker kaffe eller the och sköljer alltid munnen med avtten efter så att den fula kaffefärgen inte gror in i emaljen som är ganska porös. Annars, vanlig flourtandkräm och tandborstning. Inget annat.

    Gözde: Ring till kliniken och boka in dig 08 441 81 48 ... jag lovar att jag kan hjälpa dig!

    ReplyDelete
  6. Jag fullkomligt älskar att vara ute i skydd av mörkret och snegla in hos andra, är så kul att få lite glimtar och inspiration.
    Ditt löv är helt underbart! Jättefint verkligen.
    Ha en härlig dag, du är väl ledig idag? Må väl, kram Lotta

    ReplyDelete
  7. Fönstershopping är fantastiskt, man får motion av att gå mellan affärerna, du får inspiration, du får frisk luft och kanske det bästa av allt: din önskelista till jul blir bara lättare och lättare att skriva ner (men kanske lite lång)!

    Hoppas du mår bättre och att alla din kurer gör det dom ska!

    PS Är nyfiken på J Marini produkterna, bokar man tid för konsultation så man får rätt produkter eller kan man bara gå till er och få hjälp?

    ReplyDelete
  8. Hej du fina!
    Är det bara jag som tycker du har blivit smal på sistone?! :(
    Kram

    ReplyDelete
  9. Lotta: Visst är det, ett mycket tillfredställande nöje och ett bar sätt att distrahera isg när man promenerar. Kram stina

    Prinsessan: Eller hur! Ja, boka tid. Du måste komma på konsultation innan du kan köpa dem. 08 441 81 48 välkommen!

    Irma: Tycker du? Ja kanske lite, men så har jag varit sjuk i dryga en månad med en massa antibiotikakurer och allt. Fast jag har ätit som en häst och en massa godsaker därutöver. På kläderna känns det som vanligt. kram stina

    ReplyDelete