Tuesday, November 17, 2009

Golden shoulders

I min förtjusande dallasblus - där de tydliga axalvaddarna gjorde ett markerat statement med sina guldsvarta ränder - spenderades kvällen med premiär av den nya Twilighfilmen med mysigt sällskap av Becca och Anna som jag båda sett fram emot att få lite kvalitetstid med. Därefter blev den en trattkantarellrisotto på Riche. Två groggar och så är huvudvärken igång mer än någonsin. Lågtryck och alkoholförtärande är emot mig och alla kvinnor i min släkt. Det är är bara så det är.

10 comments:

  1. OMG, råkade hamna på din sida av en slump och vet att du arbetar med att fylla läpparna med skit.
    Har du kollat dig i spegeln? Dina läppar är katastrofa!!!!!

    ReplyDelete
  2. Låter så mysigt, förutom huvudvärken då.

    ReplyDelete
  3. åååh va fin tröja, vart kommer den ifrån ? kram Anette

    ReplyDelete
  4. Hei, Jeg ville bare skrive en liten kommentar med et tips angående din migrene. Jeg har selv alltid vært veldig plaget med migrene, med kraftige anfall 1-3 ganger i uken. I høst kom jeg i kontakt med en nevrolog på sykehuset og han anbefalte meg å forsøke med forebyggende medisin som kalles Topimax. Det er egentlig epilepsi-medisin, men er nå godkjent for bruk mot migrene også. Men det brukes i en mye lavere dose. Og etter at jeg har begynt med dette har jeg nesten ikke hatt migreneanfall. Det er som en ny verden for meg!

    Kanskje kan det hjelpe deg også, snakk med legen din og gi det et forsøk. Jeg ønsker deg all lykke til

    Klem!

    ReplyDelete
  5. Du ser fullständigt fab ut! :) Vi får be för att din huvudvärk går över så fort som möjligt, men jag vet någorlunda hur det är, har haft konstant ont i 3 år nu, inte så skoj. Ha en härlig onsdag. Kram, Lotta

    ReplyDelete
  6. Anonym: smaken är som baken.

    Sofia: Yes, it´s kiling me!

    Anette: Den kommer från Top Shop och är så tuff!

    Silje: Topimax har jag ätit i tre år i profylaktiskt syfte. Jag fick myrkrypningar i händerna ganska ofta och var då tvugen att ta c-vitaminkoncetrat för att bli av med dem. Men när vi började föröska få barn fick jag sluta med dem. De gjorde ingen jäeetskillnad om jag ska vara ärlig, mot vardagshuvudvärken fungerar Botox bäst och annars borde jag inte äta så mycket kolhydrater som jag gjort i en period nu för de gör min migrän SÅ mycket värre.

    Tusen tack för idn omtanke!

    Lotta:Tack kära du, ja du vet hur det är. NÄr någon frågar mig hur ofta jag har onte i huduvdet per vecka är det enklare att säga när jag inte har ont ... kram till dig!

    ReplyDelete
  7. Du är såååååååå vacker Stina! En mycket Inspirerande ung kvinna. Jag blir lika glad varje dag av dina vackra och talande bilder...

    Kram från ett grått Frankrike
    _L_

    ReplyDelete
  8. en klem til i alle fall :)

    ReplyDelete
  9. Hej! Hittade till din blogg av en slump och har följt den ett tag. Du sprider verkligen värme och kärlek. Vackra bilder och vackra ord! Tack!
    Kram Erika

    ReplyDelete
  10. Erika: Tack, välkommen åter!

    Anonym: Ända från Frankrike ... åh, längtar till Paris, Jean La Pan och anda härliga delar. Tack för din fina kommentar kära du!!

    ReplyDelete