Friday, November 6, 2009

Grey day

Egentligen skulle jag befunnit mig på en lyxresort i Geneve nu med det förnämliga namnet La Réserve - men halsflussen ville annat. Med minimalt av sömn den senaste natten var det ett tufft beslut att välja att inte sätta mig i den förbeställda taxibilen i tidiga ottan med flygbiljetterna och den redan färdigpackade väskan som innehöll helgens alla party och middagsstrasser samt bikini för massager och rumsjacuzzi. Jag har nog aldrig ångrat ett beslut så mycket som jag gör nu. Att bli vuxen och inse att livets alla trevligheter kanske inte alltid kommer så lägligt är både trist och obekvämt. Och det var länge sedan en fredagskväll kändes så deprimerande trots en middagsblixtvisit till Bistro Nouveau för deras förträffliga musslor och hjortytterfilét i ett lättsamt försök till att muntra upp livet. Jag vill ut i världen. På något sätt känns världen som helglekplats så mycket roligare än citylivet i Stockholm.

8 comments:

  1. Men stackars lilla vän! Ja ibland gör det ont att ta vuxna beslut men du gjorde nog helt rätt.
    Det går fler flyg =).

    Ha en fin helg och krya på dig!

    ReplyDelete
  2. Tråkigt med den inställda resan. Ville bara säga att du är väldigt duktig på att skriva. Sättet du använder språket på gör bloggen väldigt levande !

    ReplyDelete
  3. Vad du är vacker! Krya på dig

    ReplyDelete
  4. Hej! Första gången jag är här och jag är inte ett dugg intresserad av att förstora läpparna eller använda allt vad det nu heter för att fylla ut rynkor. Men vet du, jag kommer komma återvända till din blogg ändå. Du är ju helt FANTASTISK på att fota. Jag njuter. Det är som att sitta och bläddra i W magazine. Jag är sååå imponerad. VAd för slags kamera har du? Hälsn Victoria

    ReplyDelete
  5. Inte kul alls med en resa man väntat på, hur är det med dig??
    Ring när du har tid!!
    KRAMISAR
    lunch ngn dag???

    ReplyDelete
  6. rainy days modays,always get me dawn
    in this wrap around you look very forlorn.

    ReplyDelete
  7. Miriam: Ja, det var synd om mig.

    Anonym: Tack, det värmer att få så fina ord!

    Karin: Tack!

    Victoria: Nämen, vilken komplimang. Jag blir gärna jämförd med utländska magasin ... Jag använder Canon G10. Lycka till kära du!

    Sanna: i will-

    Anonym: Beautiful!

    ReplyDelete
  8. Du är vacker. finns det någonstans man kan se bilder på dig som o-opererad? :) är bara nyfiken:)

    också undrar jag om du har perfekt hy eller om du använder nåt speciellt smink? :)

    mvh frida

    ReplyDelete