Tuesday, November 3, 2009

Necessary

Som om inte halsfluss vore nog fick jag givetvis ett sprängande migränanfall igår runt lunch och var så halvt förlamad och yrslig med grym huvudvärk runt sex timmar. Att vara hemma med förstorade halsmandlar och samtidigt försöka få i sig migränmedikament medan illamåendet är lika påtagligt som de tyngda hjärtslagen - det kan bara gå riktigt illa. Som tur var städerskan hos oss hela dagen igår - och skapade förvisso lite känsla av trygghet - men jag kände mig obekväm med att be henne om hjälp med uppkastningar och fick ringa hem Peter.

Så dessa små nödvändighter jag hade försett mig med - favoritfilmerna: Wall street, Eyes Wide Shut samt första och andra säsongen av LA-serien Entourage får vänta till idag. De kakaopudrade nötterna och gelehallonen likaså.

Så fort jag kvicknar till ska jag sätta mig med alla spännande frågor, så fortsätt ställa några om du vill!

5 comments:

  1. Krya på dig söta du!

    ReplyDelete
  2. krya på dig! stackare med din migrän. ibland tycker jag synd om mig med min migrän men du har det verkligen jobbigare än jag. KRAM

    ReplyDelete
  3. Hej Stina,
    Tack för en underbar blogg.
    Jag undrar om det finns något annat än Botox att spruta in mot sina rynkor. Jag har 2 läckande diskar i nacken, som i sin tur har gett mig en nervskada upp i högra sidan i ansiktet. Jag har provat Botox (sprutad på AK)men fick jätte mycket stickningar på höger sida, ända ner i halsen. Min neurolog sa att detta inte var konstigt alls.
    Nu undrar jag om det finns något annat man kan göra för att backa åren i ansiktet?
    Jag vill ju också vara fin och är jätte ledsenför att jag inte kan ta Botox.
    Stor kram
    Alexandra

    ReplyDelete
  4. Marta: Ja, det är verkligen gräsligt! Stackars oss.

    Alexandra: Hm, det är extremt svårt att ta ställning till din fråga. Vad jag förstår så har spänningarna lett till att du får vissa linjer i ansiktet som du vill minimera? Då kanske man kan fylla ut dem med Restylane eller liknande i stället. Du får gärna ring och boka in dig på kliniken 08 441 81 48

    ReplyDelete