Monday, November 9, 2009

New week

Efter en helg full med sprit, vänner och rock ´n roll - har jag som alltid ett extremt behov efter lugn, själslig stimulans och saker som ger en långvarig betydelse för välbefinnandet. Jag ska börja med mina promenader igen som inte sett skymten till efter halsfluss och sjukdom. De viktiga kvällarna med tända ljus och goda filmer ska också få mer plats i vardagen för att inte tala om tid för reflektion av livsmål och goda tankar. Det lustiga är att just i denna sekund när jag sitter här och funderar över riktiga och viktiga ting - smsar min syster mig för att påminna mig om att distansen mellan mig och mig inte får bli för stor. Jag är helt benägen om att hålla med henne och universum har med andra ord återigen talat när han lät henne skicka dessa tankeord till mig i just exakt rätt ögonblick.

(Bilden är förövrigt från mitt besök i Kabbalahcentret i San Diego 2006.)

3 comments:

  1. Härligt att ni har en så nära relation att det räcker med tanken.
    Och vilka vackra skor du köpt! Ett riktigt stilleben. Ha en underbar kväll. KRam, Lotta

    ReplyDelete
  2. Skriva gärna mer om kabbalah. Min nyfikenhet är stor och du är den enda person som skriver om det med en viss distans och blandat med egna tankar. Tipsa gärna om andra bra bloggar/hemsidor där inspiration kan hämtas! Tack, kram //Camilla

    ReplyDelete
  3. Lotta: Ja, det är så vacker att vi har den energin/tankekraften!

    Camilla: Jag ska göra det mer, om du vill kan jag bjuda in dig till min gamla blogg, där skrev jag oerhört mycket om Kabbalah men den är bara öppen för några få läsare som krävt sig kvar. Maila mig då din mailadress.

    ReplyDelete