Sunday, November 1, 2009

Penicillin

Vilken oturshelg detta har varit. Jag blev småsjuk förra veckan efter Yasuragivistelsen och kom tillbaka till jobbet aningen för tidigt och blev givetvis sämre igen. Så pass att jag över hela Barcelona/milanoresan tappade rösten till och från. Väl hemma har jag under veckan som gott känt mig okej men haft aningar om att något virusrelaterat ligger och pyr utan att ge med sig. Under helgen har mina tonsiller (halsmandlarna) svällt upp till gastronomisk storlek och jag har haft svårt att andas och äta. I dag var jag tvungen att ta mig till närakuten där läkaren konstaterade att han inte sett sådan allvarlig halsfluss på länge. Snöbeklädda berg var titileringen. Så nu är jag sjukskriven med en dunderdos penicillin och ska få en remiss och en gång för alla operera bort eländet. Och vad har jag lärt mig av detta? Gå inte tillbaka till jobbet förrrän du är fullt frisk för om du arbetar småsjuk sabbas hela immunförsvaret och viruset blir till bakterier som kräver betydligt tuffare tag att få bukt med.

Inte undra på att jag sitter med yogite och trycker i mig budskapet "Be proud of who you are" mer än någonsin. Ibland är allt lite tuffare än vanligt kan man gott nog säga.

7 comments:

  1. Fy din stackare!!! Hoppas att du snart mår bättre!!! Många krya på dig kramar från linda

    ReplyDelete
  2. Stackare! Krya på dig! Kram!

    ReplyDelete
  3. Krya på dej! Ligger själv hemma i en dunderförkylning, och jag lovar att inte gå tillbaka till jobbet förrän jag är helt frisk :)

    ReplyDelete
  4. Men usch och fy, halsfluss är inte att leka med! Vad tråkigt att du blev sämre. Hoppas du kryar på dig snabbt vännen!

    När du är i form igen vill jag gärna ses. Som du skrev; det är ett måste ;-) Du får gärna messa förslag på datum om du vill, jag har inte så mycket bokat förutom att jag är själv med Ida nästa vecka (v. 46) så då har jag svårt att komma iväg.

    Många varma kramar
    Ingela

    ReplyDelete
  5. Linda, Tobey, Camillia, Nina: Tusen tack. Ja, nu måste jag bli helfrisk så att jag vågar ta influensavaccinet.

    Ingela: Jag messar dig hjärtat.

    ReplyDelete
  6. DU SKA VERKLIGEN VARA STOLT ÖVER DIG SJÄLV, PÅ ALLA PLAN!

    ReplyDelete